Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


En forfriskning til Astra

Foto: www.weigl.biz

En forfriskning til Astra

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den 3-dørs Opel Astra GTC, den 5-dørs hatchback og den praktiske stationcar Sports Tourer suppleres nu med en klassisk morfar, nemlig den 4-dørs sedan. Samtidig giver Opel den i øvrigt veldrejede Astra et diskret facelift med bl.a. en lavere frontgrill, mørk toning af forlygterne og mulighed for LED-kørelys i kombination med de almindelige halogenforlygter; hidtil har man skullet tilkøbe Opels xenon-lygter for at få LED-kørelyset.

Den 3-dørs Opel Astra GTC, den 5-dørs hatchback og den praktiske stationcar Sports Tourer suppleres nu med en klassisk morfar, nemlig den 4-dørs sedan. Samtidig giver Opel den i øvrigt veldrejede Astra et diskret facelift med bl.a. en lavere frontgrill, mørk toning af forlygterne og mulighed for LED-kørelys i kombination med de almindelige halogenforlygter; hidtil har man skullet tilkøbe Opels xenon-lygter for at få LED-kørelyset.

Under motorhjelmen sker der også lidt: Sports Tourer vil nu kunne fås med den nøjsomme 130 hestes Ecoflex-diesel, der i stationcaren går 25 km/l. Og er de 130 hk ikke nok, kan man få Astra med samme topdiesel som i Insignia, den 2-liters Biturbo med 195 hk og et moment på 400 Newtonmeter. Også den 1,4 liters turbobenziner med 140 hk får et lille løft, da dens overboost øges fra 200 Nm til 220.

Astra står for en tredjedel af alle Opels solgte, og siden introduktionen i efteråret 2009 har salget rundet 700.000 biler i Europa. Udregnet efter antallet af solgte er Astra nummer tre i sin klasse i Europa og nummer to i Tyskland.