Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Ny Range Rover har tabt 420 kilo

I modsætning til Land Rover-ejeren bør Range Rover-ejeren ikke være iført gummistøvler og arbejdshandsker. Håndsyede lædersko og designer-habit er mere passende i en fornem kabine som denne.

Ny Range Rover har tabt 420 kilo

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den næste Range Rover bliver verdens første SUV med aluminiumskarrosseri. Visuelt er den inspireret af dens frække lillebror Evoque, så alt i alt er der udsigt til en gevaldig forbedring.

For 42 år siden fik vi den første Range Rover. Et ikon var født. Nu er fjerde generation på trapperne, og de første officielle billeder er udsendt, ledsaget af en stribe informationer. Og det lover godt.

Først og fremmest har den monumentale firehjulstrækker været på en slankekur af de helt store. Den væsentligste forklaring er aluminiumskarrosseri og ditto chassis, så i forhold til den nuværende Range Rover er den nye i gennemsnit 39 pct. lettere.

Tredje generation Range Rover er fra 2002, udviklet i samarbejde med BMW, og chefdesigner Gerry McGovern har ladet sig inspirere af Evoque, der kom til verden i 2011. For eksempel er den nye Range Rover-front slankere og langt mere aerodynamisk, og både for- og baglygter følger nu karrosseriets linjer.

Ud over de nuværende motorer - en V8-diesel med 313 hk og en kompressor-madet V8-benzin på 510 hk - låner den nye Range Rover en motor fra Jaguar F-Type, en 3-liters V6er. Måske vil den endda kunne fås som hybrid på et tidspunkt. Også en V6-diesel skulle komme til.

Hjulophængene er helt nye, luftaffjedring er standard, og Range Roveren har alle tænkelige elektroniske hjælpemidler, der skal føre ejeren tørskoet og uplettet gennem ethvert tænkeligt terræn. Range Rover nævner Terrain Response System, der skulle give en »helt unik kørekomfort«.

Den nye Range Rover har dansk premiere i begyndelsen af 2013.