Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Vi vil have designer-varme

woman with yellow cup near oil heater at home
Foto: Iakov Filimonov/JackF - Fotolia

Vi vil have designer-varme

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Bolig. Den isnende kulde vi oplevede for nylig har fået salget af designede varmeapparater til at eksplodere.

Da vi for nylig fik at mærke, at det er vinter, var der et specielt produkt, som mange os skyndte os hen at købe.

»Salget af varmeapparater er eksploderet de seneste uger, og sammenlignet med samme periode sidste år i januar, så har vi firedoblet salget af varmeprodukter,« siger administrerende direktør i Elgiganten, Peder Stedal, i en pressemeddelelse

Salget af varmeapparater som el-radiatorer og olie-radiatorer tog for alvor fart, da termometret begyndte at vise blå tal.

»Det var næsten som at tænde en kontakt. Efter at vi havde haft et par meget kolde morgener i træk, så vi meget tydeligt, at interessen for små og store varmeapparater tog rigtig fart,« fortæller Peder Stedal.

At varmeapparaterne optør frosne fødder og giver lun vinterstemning i de danske hjem er fortsat det væsentligste, men en ny trend er, at apparaterne også skal være moderigtige og se pæne ud.

Danskerne har helt tydeligt fået øjnene op for design-radiatorerne, og ifølge Peder Stedal er det disse produkter, Elgiganten solgte klart mest af i de kolde dage.

»Tiden hvor denne type produkter var grå, triste og klumpede er forbi. Vores kunder vil have noget som også kan passe godt ind i stuen,« siger Peder Stedal.