Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


200 mand knokler for IC4-toget i Aarhus

Hvordan er det dag ud og dag ind at knokle med de samme tog, som bare ikke vil makke ret? Vi skal møde supervisor Carsten Erling Hofffmeister på værkstedet.
Foto: Axel Schütt

200 mand knokler for IC4-toget i Aarhus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

IC4-skandalen skal bringes til afslutning i DSB´s store værksted i Sonnesgade.

»IC4-toget kommer aldrig til at køre tilfredsstillende. Skrot det.«

Sådan lyder det med jævne mellemrum fra politikere og eksperter.

Men hvad siger de 200 mand i Aarhus, som i øjeblikket arbejder i treholds-skift på at udbedre fejl og lave forbedringer på skandaletoget?

Århus Stiftstidende har besøgt DSBs IC4-værksted i Sonnesgade og bringer en stor reportage i søndagsavisen.
Se billederne: På besøg hos IC4-togenes læge

Avisen fortæller også, at et enkelt af de tog, italienske AnsaldoBreda har lavet til DSB, næppe kommer ud at køre. Ikke i Danmark i hvert fald.

Det er IC4-tog nummer 10 i den 83 togsæt lange serie. Det har for flere år siden været en tur omkring Aarhus, og supervisor Carsten Hofmeister fra IC4-værkstedet har været med til at teste det. Siden er det på mystisk vis endt i Libyen - som en gave fra Berlusconi til Libyens nu tidligere diktator Gaddafi. Og med en indretning, vi andre nok ikke lige skal forvente, bliver dansk IC4 standard.

http://ic3.dk/?p=2555" target="_blank">Se fotos af IC4-toget i Libyen her.

Læs hele historien om arbejdet med IC4 på værkstedet i Sonnesgade i Århus Stiftstidende søndag.