Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


»Den tunnel skal bygges nu!«

»Kom så i gang med tunnellen,« lyder opfordringen fra de konservative og Venstre. Finansieringen er på plads og der er fuld gang i bygningen af 1. etape - her udvidelsen af Langenæsbroerne. Arkivfoto: Kim Haugaard.

»Den tunnel skal bygges nu!«

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

V og K vil have stukket spaden i jorden til Marselis-tunnellen. Jo før, jo bedre.

Tankerne om at udskyde Marselis-tunnellen får det at slå gnister hos både Venstre og Det Konservative Folkeparti

Borgmester Jacob Bundsgaard (S) luftede i avisen i går muligheden for at udskyde byggestarten på det milliard-dyre projekt - blandt andet med henvisning til, at der kan ventes stor mangel på jord- og betonarbejdere den kommende tid, mens byggeriet på havnen kører for fulde omdrejninger.

Men den melding vinder ikke gehør hos de borgerlige partier.

Tværtimod er der dyb, dyb undren over borgmesterens melding.

»Det bliver ikke med Det konservative Folkepartis opbakning, at byggestarten udskydes. Vi vil tværtimod have en garanti fra borgmesteren for, at alt, hvad der kan gøres for at fremskynde projektet, bliver gjort,« siger den politiske leder af de konservative i Aarhus, rådmand Marc Perera Christensen.

Gert Bjerregaard fra Venstre taler ikke med mindre bogstaver. Han har en række argumenter for, at spaden skal i jorden snarest muligt.

»For det første tror jeg, at vi ved at gå i gang nu kan få arbejdet lavet til den rigtige pris. Vi har jo finansieringen på plads.«

»For det andet kan arbejdsløse tømrere og murere i vid udstrækning erstatte de jord- og betonarbejdere, der måtte mangle. Jeg tror ikke, at vi får nogen flaskehals.«

»For det tredje frygter jeg, at trafikken omkring havnen skal sande til, hvis vi ikke gør noget snarest,« siger han.

Endvidere har kommunen et hensyn at tage over for de borgere, som bliver berørt af byggeriet, mener Gert Bjerregaard. Eksempelvis beboerne på Adolph Meyers Vej. Her skal der graves en 17 meter dyb tunnel.

»Beboerne er på en måde taget som gidsel i det her spil. De kan ikke komme videre, før tunnellen er bygget. Nu skal vi holde ord og komme i gang med byggeriet!«