Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Postkunder: Post Danmark fornærmer os

Indehaveren af Askeladen, Ea Kaaris, mister sin mulighed for at parkere ved Vesterbro Torv Posthus. Er det bedre service, spørger hun. Fotoravn

Postkunder: Post Danmark fornærmer os

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lukningen af posthuset på Vesterbro Torv giver de selvstændige omkring torvet store problemer, siger de.

Posthuset på Vesterbro Torv lukker til oktober. Det giver bøvl for små erhvervsdrivende, siger de handlende omkring torvet. Det er én ting. Men når Post Danmark siger, at servicen bliver bedre, så sender etaten en helt forkert udmelding.

»Den påstand passer jo ikke,« siger Ea Randi Kaaris, der driver butikken Askeladen i Gammel Munkegade.

»Før kunne vi små selvstændige parkere i Vesterport, så vi kunne nå at aflevere 20 kilo tunge pakker på posthuset. Det bliver umuligt, når posthuset flytter til hen til Superbrugsen, hvor der ikke kan parkeres. Bortset fra servicen bliver ringere, er det jo en fornærmelse overfor selvstændigt tænkende mennesker med små butikker,« siger Ea Kaaris.

I meddelelsen om, at Post Danmark flytter posthuset fra den ene ende af Vesterbro Torv til Superbrugsen i den anden ende, hedder det, at kunderne sikres samme service og rådgivning som tidligere.

Kunderne får samtidig væsentligt bedre åbningstider. Det ny posthus øger tilgængeligheden for borgerne i området, meddeler kundechef i Post Danmark, Troels Tolstrup Jensen.

Indehaveren af Askeladen, der sælger alskens børnetøj, legetøj, garn og meget andet, kan ikke genkende Post Danmarks billede.

»Det er en meget stor forringelse for butikkerne i området. Nu skal vi stå i kø, otte,ti, 12 mennesker, i Superbrugsen, hvor vi vil fylde op - uden at købe noget. Vi bliver »osere«,« siger Ea Kaaris.

Alternativt skal jeg sende pigerne her i butikken af sted med store pakker til Ankersgade,« siger Ea Randi Kaaris.

Hun roser samtidig Post Danmark for, når etaten leverer pakker direkte til hendes butik, for stor service. At pakkerne på sækkevogn bliver kørt helt ind i butikken.

»Men Post Danmark er super dyr. En pakke på 15 kilo koster 600 kroner i fragt til Norge. Med de priser kunne man forestille at der kom noget retur i form af netop god service. Fragtmændene er meget billigere, men vi mindre selvstændige har sjældent så mange pakker, at vi kan få de favorable priser hos de private fragtmænd,« siger Ea Kaaris.