Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Se billederne: AGF spiller særlig 2017-trøje mod Brøndby

Når Jens Stage og co. skal forsøge at få point mod Brøndby, bliver det i en særlig "Aarhus 2017"-trøje. Foto: AGF

Se billederne: AGF spiller særlig 2017-trøje mod Brøndby

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

De Hviie skal spille i en særlig Aarhus 2017-trøje i søndagens kamp mod Brøndby.

AARHUS: Når AGF søndag tager imod Brøndby på Ceres Park, bliver det ikke med det røde Ceres-logo på brystet. Det er nu ikke, fordi bryggeriet har trukket sig som sponsor, men i stedet fordi De Hviie spiller i en specialdesignet trøje, som er designet til at fejre fodboldkulturen og Aarhus' status kulturhovedstad i 2017.

- Fodbold er en del af kulturlivet - ikke mindst her i Aarhus, hvor AGF er en indgroet og fast del af byen og af mange menneskers kulturforbrug. Og når Aarhus nu i år er europæisk kulturhovedstad, synes vi og Hummel, at det var på sin plads at markere sammenhængen mellem fodbold og kultur med en helt ny unik trøje, siger adm. direktør i AGF, Jacob Nielsen.

Idéen om at lave en særlig Aarhus 2017-trøje stammer fra AGF's tøjsponsor, Hummel. Her har man arbejdet med at lave en trøje, der indkapsler både sporten og kulturhovedstaden.

- Kunsten har været at lave en trøje, der både sagde noget om Aarhus som kulturhovedstad, og stadig er en ægte AGF-trøje - derfor er den naturligvis stadig hvid. Samtidig har den så en masse fine detaljer - for eksempel en skyline af kendte århusianske bygninger på brystet. Og den har også det velkendte røde Ceres-logo, men i stedet for "Ceres", er Royal Unibrew gået med til, at der står "2017, siger Morten Lund, der er marketing manager hos Hummel.

Den særlige kulturbytrøje bliver kun lavet i et meget begrænset antal, og kan købes fra fredag morgen hos Hummel, Sport24 på Telefontorvet og i Bruun's Galleri, på AGF's onlineshop eller ved Aarhus Tailgate, som finder sted omkring Ceres Park før Brøndby-kampen. Trøjen koster 550 kroner.

Det røde Ceres-logo er blevet erstattet af Aarhus' skyline og teksten "2017". Foto: AGF
AGFs Zacho om knæskade: - En forfærdelig periode

Under kraven er der en regnbue, som selvfølgelig er en henvisning til Aros' regnbue. Foto: AGF