Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Turistbureauet åbner igen efter hård kritik

Vi stiller et turistbureau op udenfor banegården, hvor vi hjælper nødstedte turister med info om Aarhus - og taler med dem om hvordan de finder rundt, når byen ikke har et turistbureau mere.
Foto: Axel Schütt

Turistbureauet åbner igen efter hård kritik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Byens nye, midlertidige turistinformation åbner i dag. »Vi har lyttet til kritikken,« siger turistdirektøren.

Efter at Stiften søndag beskrev, hvordan både turister og århusianere er målløse over, at byen har lukket sin eneste turistinformation, genåbner turistbureauet nu.

Stedet bliver Aarhus Rådhus - tæt på Borgerservice med indgang fra tårnindgangen på Park Allé.

»Vi har lyttet til kritikken,« siger turistdirektør Peer. H. Kristensen, VisitAarhus.

»I første omgang bliver det dog kun i år i turisthøjsæsonen, at turistbureauet har åbent. Men vi vil se, om der kan findes penge til at åbne de kommende sæsoner også,« siger turistdirektøren.

Selv om VisitAarhus' tidligere turistinformation på Banegårdspladsen årligt stod for 30.000 - 40.000 ekspeditioner, besluttede bestyrelsen i Visit­Aarhus alligevel at dreje nøglen om for 10 måneder siden.

Nu skulle turistbureauets funktioner fordeles over hele byen, hed den nye strategi, og på alle centrale turismeknudepunkter blev der opstillet elektroniske, ubemandede touchskærme.

Men den strategi faldt ikke i alles smag.

Da Aarhus Stiftstidende forleden tog sagen i egen hånd og åbnede et 'turistbureau' på Banegårdspladsen, strømmede folk til. Både turister og århusianere krævede som med én mund byens turistinformation tilbage.

»Vi vil ikke bare stå og trykke på et apparat. Vi vil snakke med levende mennesker,« lød det igen og igen. Andre kaldte det »latterligt«, at Danmarks næststørste by ikke har en turistinformation, når selv småbyer rundt omkring i landet har en.

Samtidig kunne indehaver af Slik Center, Ghada Azzam, fortælle, at der dagligt kommer en større mængde turister ind og spørger efter turistbureauet. Turistbureauet havde i en årrække adresse i Slik Centers lokaler.



http://www.e-pages.dk/aas/demo/" target="_blank">

Læs hele artiklen. Køb E-avisen i et døgn for 10 kroner.


" target="_blank">http://mjred.aas.publicus.com/assets/jpg/epap3107turist.jpg">