Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


AGF er det stærkeste brand i Aarhus

06-10-2012: Fodbold Superliga, Sønderjyske-AGF: Stephan Petersen, AGF Aarhus., Aron Johannsson, AGF Aarhus. efter scoring til 1-0 Foto: Lars Møller/Scanpix/Sportsagency
Foto: LARS MOELLER/Lars Moeller/Scanpix/Sportsage

AGF er det stærkeste brand i Aarhus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En ny undersøgelse viser, at over en fjerdedel af danskerne synes godt om AGF. Et markant resultat mener forsker ved Aarhus Universitet.

Det er ikke kun på grønsværen, at AGF er brandvarme i øjeblikket. En spritny brandanalyse fra Epinion viser, at ca. 27 procent af den danske befolkning synes godt om AGF.

Undersøgelsen, som er lavet af Epinions repræsentativt sammensatte Danmarkspanel, viser nemlig, at en million danskere synes godt eller meget godt om AGF.

Undersøgelsen er bestilt af AGF i et forsøg på at vise klubbens status i både Aarhus og resten af landet. Og det markante resultat overrasker og glæder direktøren.

»At så mange mennesker har en positiv opfattelse af AGF giver motivation til at give endnu flere tilskuere gode oplevelser og til at finde endnu flere samarbejdspartnere.,« siger Jan Christensen, som er direktør i AGF.

Resultatet overrasker også forsker i erhvervskommunikation, Martin Nielsen.

»Alle i regionen er bekendt med, at AGF har en stærk lokal forankring, men det må være en positiv overraskelse for klubben, at man har så stærkt et brand på landsplan, som undersøgelsen peger på,« siger Martin Nielsen, der er lektor på Institut for Erhvervskommunikation på Aarhus Universitet.