Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


10 ting du skal vide om Instagram


10 ting du skal vide om Instagram

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ved du alt om Instagram - eller er der et par huller i din viden?

Instagram? Er det ikke bare det med en masse billeder? Både ja og nej, ville man nok svare, hvis nogen slyngede det spørgsmål ud. Det er også et sted, hvor der er masser af muligheder for at tjene penge, hvis man vil. Specielt virksomheder begynder at lære at bruge Instagram i deres markedsføring. Og der bliver gjort meget ud af det. Her er ti punkter, som er gode at vide om Instagram, som i den grad virker som et socialt medie, der bevæger sig fremad med lynets hast.

1. Hvis der er noget, der fylder meget på Instagram, så er det hashtags, og hvis man er en stor virksomhed, som måske også ønsker at gå internationalt, så er der en række hashtags, som er særligt populære på det helt brede marked. Det drejer sig om #social #branding #socialmedia #success #sales #entrepreneur #entrepreneurship #marketing #branding #tech #business #contestalert #sweepstakes #giveaway #discount #travel #deal og #smallbiz. Men det er naturligvis vigtigt, at finde de hashtags, som passer til den branche din virksomheder befinder sig i.

2. De mest populære hashtags helt generelt er blandt andet #love #instagood #photooftheday #tbt #beautiful #cute #me #selfie #happy #fashion #summer #picoftheday #fun #art #friends #instadaily #girl #smile #repost. Men hvis du vil sikre dig, at dit opslag ikke drukner i mængden, så gå udenom de mest brugte.

3. En helt central del af Instagram er også de filtre, man kan sætte på. Man kan selvfølgelig også bare lade være med at bruge noget, men de mest brugte er Clarendon, Juno og Gingham. Men find din egen stil og yndlingsfiltre, der passer til din visuelle identitet.

4. I marts 2017 var der over 120 millioner instagrammere, som enten besøgte en given virksomheds hjemmeside, ringede til dem, e-mailede dem, fik anvisninger eller skrev en direkte besked i appen til dem på baggrund af en Instagram-reklame.

5. Omkring halvdelen af alle brugere på Instagram følger mindst én virksomhed.

6. Det er faktisk slet ikke så fjollet at give sine posts et hashtag. Det viser sig at, hvis du smider mindst ét hashtag på, at får man i gennemsnit 12,6 procent flere reaktioner. 

7. Det er muligt at tjene gode penge på Instagram, hvis man stiller sig til rådighed for firmaer. Visse amerikanske brugere kan tjene op til 30.000 kroner på et enkelt opslag. I Danmark er niveauet et lidt andet, men der er stadig gode indtjeningsmuligheder. Og som virksomhed kan det være en rigtig god idé at få sig en ambassadør eller to

8. Instagram-brugere giver ifølge Wall Street Journal meget mere opmærksomhed end de typiske opslag, som man kan booste på Instagram. Ofte bliver de set meget mindre end et opslag fra nogle af de brugere, der har masser af følgere.

9. Instagram-videoer bliver set dobbelt så meget som billeder.

10. Billeder med ansigter på får 38 procent flere likes end billeder uden ansigter.

Om annoncørbetalt indhold på vores nyhedssites

Indholdet i denne artikel er ikke lavet af vores redaktion, men af annoncøren selv eller dennes samarbejdspartner.

Vi er optaget af, at der er en tydelig skillelinje mellem redaktionelt og kommercielt indhold.
Hvis du oplever, at denne eller andre annoncer er utydeligt mærket vil vi gerne høre det fra dig.