Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Velfærd. Har man nok, er det let at hovere

Velfærd. Har man nok, er det let at hovere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: Under overskriften "Vi har ikke noget at pive over" retter Johannes Poulsen et direkte angreb på min person og de personer, som jeg mente blev snydt i forbindelse med regeringens skatteoplæg.

Det skinner helt klart igennem, at Johannes Poulsen mener, at han selv og to brødre har knoklet mere i livet end jeg. Han er træt af at høre om folk, der har knoklet et helt liv, og han holder sig ikke tilbage fra at bebrejde dem generelt, at så burde de også have noget på kistebunden til deres alderdom.

Jeg skal ikke komme ind på, hvordan mit personlige liv som selvstændig har formet sig for mig og min familie, og jeg skal anmode Johannes Poulsen om ikke at gøre sig til dommer over mine behov, som han gør, når han skriver nedladende: "Hvis du har arbejdet så hårdt, som du påstår". Overlad du det til dem, der kender mig.

Lad mig understrege over for en åbenbart velkonsolideret, lettere opstyltet Johannes Poulsen, at der findes tusindvis af mennesker, der har knoklet et helt liv og alligevel kun haft til dagen og vejen, og ikke har en fed pension som den, Johannes Poulsens husstand oppebærer, og som han betaler flere gange skat af, end han får i folkepension.

Det er netop folk, som Johannes Poulsen, der helt klart altid har haft en høj løn - det er dem, jeg mener ikke burde have skattelettelser, og hvis Johannes Poulsen også mente dette - ja, så viste han da lidt venlighed overfor de lavtlønnede, hvilket han bestemt ikke gør ved at skrive "Vi har ikke noget at pive over". Nej, du har ikke, Johannes Poulsen, men det er der mange, der har.