Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Århusiansk filmselskab vil slå igennem i ny medievirkelighed

Filmselskabet Sjort består af Mads Dissing Pedersen (t.v.) og Jannik Brinch. Pressefoto

Århusiansk filmselskab vil slå igennem i ny medievirkelighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Videoer fylder mere og mere i medielandskabet. Et nyt århusiansk filmselskab er klar med bud på, hvordan man får sine budskaber igennem med små film.

I en medieverden, hvor der ikke mangler stemmer i koret, er der brug for klare og præcise budskaber i kampen om opmærksomhed. Det kræver både kreativitet og indsigt i mediernes mekanismer. Det nye århusianske filmselskab Sjort mener, at det kan leverer netop dette.

- Medieudbuddet er enormt i dag, og man har bare få sekunder til at fange seerens interesse. Det stiller store krav til både de tekniske færdigheder og fortælleevnen, og det er her, at vi i Sjort er stærke, siger partner og fotograf Mads Dissing Pedersen.

Han har drevet et filmselskab under navnet Dissing Film de seneste fem år, hvor han har lavet film til erhvervsliv, kommuner og institutioner. Det arbejde fortsætter nu under det nye navn, og samtidig med navneskiftet får han selskab i ledelsen, hvor journalist Jannik Brinch er trådt ind.

Stigende efterspørgsel

I 2017 ventes 74 procent af al online trafik at være genereret af videoafspilning, og det er ikke mindst den hastigt voksende efterspørgsel efter kreative og informative film, der har fået filmskaberen til at styrke forretningen.

- Der er meget, der støjer rundt omkring, og målet med de film eller tekster, som vi laver, er at skære budskaberne til, så de bliver korte og enkle, og samtidig servere dem for seerne og læsere, så de får det hele med, forklarer Mads Dissing Pedersen.

Produktion af såkaldt content bliver altså en vigtig ydelse for det nye filmselskab. Det er dog også ambitionen, at man fortsat vil tilbyde en række andre genrer som reklamefilm og informative film, og samtidig vil man i højere grad satse på også at kunne tilbyde kunderne PR og tekstarbejde.

/EXP