Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Le Mans blev en drønende succes

Der var bl.a. opstillet playstation, hvor man kunne udfordre sine egne evner som racerbils-fører.

Le Mans blev en drønende succes

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Motorsport. Tom Kristensen blev 2?er ved Le Mans, der efterhånden er blevet et stensikkert hit på det hvide lærred i Hadsten Bio.

Første gang var der ni, anden gang 21, men denne weekend var der 49 personer, der havde løst billet til at følge Le Mans på storskærm i Hadsten Bio.

»Det er tredje gang, vi viser Le Mans, og denne gang havde vi næsten udsolgt,« fortæller Brian Mønster Nielsen med henvisning til, at man havde set en grænse ved 60 deltagere.

»Og vi skal heller ikke have flere deltagere ind, for det er vigtigt, der er plads til rullemadrasser og soveposer til deltagerne,« siger Brian Mønster Nielsen.

Da avisen mødte han søndag formiddag, var det ikke blevet til mange timers søvn i løbet af natten.

»Vi har haft det kanon-hyggeligt, der er mange gengangere blandt publikum, men der er også helt nye ansigter,« fortæller Brian Mønster Nielsen.

»Kort før midnat lørdag kom der en gut, jeg tror han kom fra Nykøbing Mors. Han havde vist hørt om os i Eurosport og havde lyst til at være sammen med nogle ligesindede,« fortæller Brian Mønster Nielsen.

Han glæder sig over, at Eurosport, som står bag transmissionen, flere gange i løbet af 24 timers løbet omtalte Hadsten Bio. Blandt andet en særlig Bio Bryg, en special-øl, der var blevet fremstillet i den særlige anledning af bryggeriet Wintercoat i Sabro.

»Vi havde sørget for, at kommentatorerne på Eurosport havde fået et par eksemplarer af vores øl, og de nævnte det faktisk undervejs i transmissionen,« lyder det stolt fra Brian Mønster Nielsen.

Arrangementet var igen i år begunstiget af velvilje blandt samarbejdspartnere og sponsorer, der hver især bidrog til festlighederne med mad, duftprøver på Ferrari after shave og flere andre kreative påfund til det motorelskende folk.

De frivillige i biografen er allerede begyndt at tænke på næste års Le Mans.

»Man prøver jo hele tiden at finde på nye tiltag. Det kunne da være fedt med nogle cheerleaders næste år, måske, eller måske med en vaskeægte Le Mans racer holdende ude foran biffen,« drømmer Brian Mønster Nielsen.