Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Franks affjedring

FN Rally
Foto: FN Rally

Franks affjedring

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Frank Nielsen bruger dagens ræs til at optimere bilen, så DM kommer tættere på. Foreløbig er det bilens affjedring, han og makkeren Børge skal blive klogere på.

Rallykøreren Frank Nielsen fra Odder og hans makker Børge Jensen tester bilen, inden DM-kampen genoptages.

Testen kommer til at foregå i Fårvang, hvor der fra i dag - og weekenden over - køres Raly-sprint.

» Ligesom de sidste par år har vi valgt at deltage i det traditionsrige rallysprint i Fårvang. det er en god måde at komme i gang på, inden DM-serien fortsætter,« fortæller Frank Nielsen.

Selv om der er en lille måned til, at Frank Nielsen og Børge Jensen skal genoptage kampen om Mekonomen Rally Championship – det danske mesterskab i rally – så skal de snart igen i aktion med deres lille røde og hvide Citroën C2.

Faktisk er det allerede i dag, at de ruller ud på vejene omkring Fårvang. Men Odder.parret regner ikke med at tage en af de øverste placeringer, når løbet er ovre.

»Vi stiller primært op for at prøve noget af på bilen og så komme i gang igen efter sommerferien, for jeg må indrømme, at hastighedsprøven i Fårvang ikke rigtigt passer til mig, ja, den passer heller ikke til bilen. Jeg synes ikke, at jeg kan få det til at fungere på hastighedsprøven.«

Hastighedsprøven i Fårvang adskiller sig nemlig markant fra de hurtige hastighedsprøver, som Citroën-køreren normalt møder i DM-løbene. Her køres der på bl.a. skovveje og snoede landeveje, mens der er tale om en mere kantet hastighedsprøve med mange vinkelsving i Fårvangs industrikvarter.

»Placeringsmæssigt har vi heller ikke de bedste muligheder for at få en ordentlig placering i klassen. I Fårvang bliver vi lagt sammen med biler med flere hestekræfter – biler, som vi normalt ikke konkurrerer med. Så hvis vi skal kunne gøre os forhåbninger om en god placering, så skal vi nok håbe på regnvejr, ,« siger Frank Nielsen, der har en anden målsætning, end sejr.

»Nemlig at optimere bilen.«