Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Ny lastbil gør arbejdet meget lettere

Superbilen kan det meste. En drejelig asfaltskuffe bag på bilen gør nu asfaltarbejdet lettere for specialarbejder Niels Nejst.

Ny lastbil gør arbejdet meget lettere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den nye bil kan både lave asfaltarbejde, sprede salt - og hvad man har brug for i en håndevending.

Da specialarbejder Niels Nejst for nylig vendte tilbage fra sin sommerferie stod der en splinterny lastbil og ventede på ham, og det var med en barnlig glæde, han første gang kravlede op i førerhuset for at tage det nye køretøj i besiddelse.

Nu har Efter Niels Nejst kørt med den nye lastbil i nogle uger:

»Jeg har fået et meget bedre arbejdsmiljø. For det første er det et bedre og større førerhus med mere udstyr og luftaffjedrede sæder. For det andet kan jeg nu stort set slippe for at skulle kravle op og ned fra ladet, idet bilen er indrettet sådan, at jeg kan nå det meste stående. Desuden er bilen forsynet med en kran med større og længere rækkevidde, hvilket er tidsbesparende,.« forklarer specialarbejderen.

Den nye lastbil er anskaffet af flere grunde, forklarer lederen af Vej & Park, Leo Kristoffersen:

»Reelt afløser det nye køretøj to ældre lastbiler, der blev brugt af den samme chauffør, men til forskellige opgaver, hvilket betød, at en af dem altid stod stille. Med kun én lastbil har vi ikke kun reduceret driftsudgifterne, men også reduceret miljøbelastningen, idet vi har fået et miljøvenligt køretøj med længere levetid og med det lavest mulige brændstofforbrug og CO2-udledning. Den nye lastbil lever op til den skrappeste miljønorm, den såkaldte Euronorm 5, og den skal først til service efter 60.000 km, mens de to ældre biler mildt sagt ikke var helt fremme på beatet miljømæssigt,« forklarer leo Kristoffersen.