Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Et tungere Super Ego er rykket tæt på E45

Anders Juel har givet en del af ansvaret for bureauets administrative drift fra sig, så han får mere tid til det kreative arbejde med projekterne, som Super Ego også lander flere og flere af. Foto: Morten Pape

Et tungere Super Ego er rykket tæt på E45

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Reklamebureauet Super Ego, som Anders Juel stiftede i 2006, er vokset på flere fronter de seneste år. Både kunder og medarbejdere er tungere, og der er kommet flere af begge dele.

Horsens: Nej, jeg havde ikke set det her for mig i 2006.

Sådan siger Anders Juel, indehaver af reklamebureauet Super Ego, mens han står i bureauets nye rammer på Saturnvej i Horsens' sydlige industrikvarter. Omkring ham summer kreativiteten fra 25 medarbejdere.

- Men jeg har altid gerne ville vækste. Og dét, jeg har lært om mig selv de seneste godt 10 år, er, at jeg ikke siger nej til en god mulighed, fortæller han.

Den nu 39-årige reklamemand stiftede sit bureau i 2006 og begyndte ene mand ved et skrivebord i andres lokaler i Blumersgade. Inden længe ansatte han en elev, og støt kom flere på holdet. I 2011 rykkede Super Ego ind på kontorer i det gamle arrest- og tinghus i Rådhusgade.

Dengang var der seks medarbejdere. Nu er der 25, og det er medvirkende til, at bureauet er flyttet til Saturnvej. Hos trykkeri-koncernen Stibo har Anders Juel lejet ca. 600 kvm til sit voksende firma.

Nysgerrig direktør med fingeren på pulsen
Jeg har ikke svært ved at give ansvar fra mig.
Anders Juel, indehaver og kreativ direktør i Super Ego

Mindre rugbrød

At der har været fart over feltet, vidner tre små dyr i et mødelokale om.

På rad og række står Børsens Gazelle-skulptur fra 2014, 2015 og 2016. Børsen uddeler hvert år Gazellen til danske virksomheder, som i helt særlig grad har skabt fremgang.

En naturlig konsekvens af fremgangen er ikke bare flere medarbejdere, men også en mere klart defineret strategi, fortæller Anders Juel.

- Tidligere skulle jeg bare videre. Men de seneste år, hvor vi især er vokset, er der tænkt meget mere over, hvilken vej vi skal, forklarer han.

Det mærkes i Super Ego. Fra at være et bureau, som fortrinsvis lavede mindre opgaver for lokale kunder, er der nu kommet flere tunge opgaver i stald.

- Det er ikke længere nok at tænke kreativt, grafisk design og blåt eller grønt. Nu laver vi 360 graders skræddersyet markedsføring. Vi har det seneste år oprustet væsentligt på den digitale del, og det fortsætter vi med. Vi har fokus på trends, gerne før de bliver trends, siger Anders Juel.

De tungere opgaver stiller krav til kvalitet. Det koster ikke bare tid, men kræver også flere af de helt tunge profiler i medarbejderstaben.

- Og det har vi fået nu. Det koster selvfølgelig, men det er den strategi, vi nu har lagt. Vi vil mindre rugbrød og mere kvalitet, siger Anders Juel, der selv har taget titel af kreativ direktør i sit firma.

Han har nemlig også oprustet i ledelsen. Den består i dag af et team på tre. Helle Ågren er bureaudirektør, og Jane Bjørnlund er teamleder og HR-ansvarlig.

 

Palmegrønt og lyserødt

Super Ego rykkede ind på førstesalen i Stibos domicil før sommerferien.

Anders Juel har sammen med et indretningsfirma selv forestået indretningen af de lejede lokaler. Det betyder, at der ikke er spor af tidligere tiders gulvtæpper, hvide vægge og white board-tavler.

- Det kan jeg slet ikke med, konstaterer han.

Rå betongulve er nu fri af gulvtæpperne og smurt ind i blank epoxy-lak. Væggene er tapetseret med alt fra græsgrønne palmeblade til lyserøde flamingoer. Kontorstole har selskab af både bløde lænestole og lyserøde stole af træ.

- Vi har selvfølgelig drysset lidt kreativitet ind, forklarer Anders Juel, som denne mandag også selv er klædt i lyserødt.

Synergi er til at få øje på

Han befinder sig tydeligvis godt i de nye rammer, som ikke bare har skabt god plads til det antal skriveborde, der efterhånden er blevet nødvendigt.

- Vi er også kommet tættere på motorvejen, og det er værdifuldt for både nuværende og kommende medarbejdere og for udenbys kunder, siger han.

Og endelig er det ikke tilfældigt, at Super Ego fandt ind under samme tag som Stibo.

- Det var Stibo, der kontaktede os, fordi de havde ledige kvadratmeter, og vi var med på ideen, fordi vi begge kunne drage nytte af et samarbejde.

- Synergien ved at være placeret under samme tag som de største og bedste inden for bl.a. tryk, kataloger, printløsninger og online bestillingsportaler er til at få øje på. Stibo har et kæmpe netværk, som er interessant for os, og de har samme fokus som os. Det skal vores kunder nok komme til at nyde godt af, siger Anders Juel.