Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


2016 var rekordår på Hotel Skanderborg Park

Byens hotel har sat omsætningsrekord med 21 procent, så ikke overraskende er direktør Charlotte Riberholt godt tilfreds. Arkivfoto: Lars Juul

2016 var rekordår på Hotel Skanderborg Park

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Byens hotel har sat omsætningsrekord med 21 procent. Den store vækst er især kommet på selskaber og individuelle overnatninger.

 Vores mantra på hotellet er, at det skal være en gennemført lækker oplevelse at være gæst hos os.
Charlotte Riberholt

SKANDERBORG:

Selv om man først nu har fået gjort det endelige resultat op for 2016, så har direktøren på Skanderborg Park, Charlotte Riberholt, vist i lang tid, at 2016 ville blive et jubelår, der slog alle omsætningsrekorder.

- Vi tangerede den tidligere rekord allerede i midten af august, og oktober og november er traditionelt vores gode måneder, så jeg vidste godt, at vi var på vej imod et godt resultat, siger Charlotte Riberholt, der ikke overraskende er godt tilfreds med et årsresultat, der er 13 procent over budgettet.

- Der er flere årsager til, at det falder så godt ud. Helt generelt er vi inde i en positiv udvikling, hvor vi også satte omsætningsrekord i 2015. Vi fik derudover en masse eksponering i forbindelse med, at vi fik Skanderborg Kommunes Erhvervsudviklingspris og så har vi fået ni ekstra dobbeltværelser efter vores ombygning henover sommeren. Det betyder, at vi har haft en øget kapacitet og har kunnet tiltrække større selskaber og større møder, kurser og konferencer og også haft plads til flere individuelle overnatninger, fortæller Charlotte Riberholt.

Og netop de individuelle overnatninger og selskaberne er to af de områder, der for alvor har bidraget til væksten. Hotellet har arbejdet målrettet med at lave faste samarbejdsaftaler med de virksomheder, der har mange overnattende gæster og antallet af selskaber er i løbet af de seneste tre år otte-doblet.

- Vi havde en udfordring i, at mange ikke vidste at vi eksisterede. Men i takt med at flere og flere har været til selskaber her, så har skanderborgerne efterhånden fået øjnene op for muligheden og det har været effektivt, at glade gæster har delt deres oplevelser med andre, siger hun.

Restaurant er trumf

I den henseende er hotellets nye restaurant der blev indviet i august også lidt af en supertrumf.

- Vores mantra på hotellet er, at det skal være en gennemført lækker oplevelse at være gæst hos os og det kan vi nu også bakke op med en restaurant, der nok har Skanderborgs bedste udsigt til vores park, den omkringliggende skov og så Skanderborg Sø.

På trods af to rekordår i træk, så ser det ud som om at væksten på hotellet fortsætter også i 2017. Fortsætter tendenserne for årets to første måneder, så får omsætningsrekorden endnu et kraftigt ryk opad.

- Hvis jeg sammenligner vores ordrebog med antallet af aftaler der var booket på samme tid sidste år, så er vi pt. 37 procent foran. Det der er rigtig fedt i forhold til den udvikling er, at der i år også er en markant stigning i vores kursus- og konferenceafdeling. Vel at mærke uden at selskaberne eller de individuelle overnatninger er faldet i kadance. Det kan kun lade sig gøre, fordi vi på hotellet har nogle dygtige og engagerede medarbejdere, der tager masser af ansvar, siger Charlotte Riberholt.