Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Uklar kommunikation bag problemer

Ældre må ikke efterlades ventende uden for et lukket lægehus. Det står helt klart og undgås nu ved en tættere dialog med lægerne. (Billedet er ikke fra Syddjurs). Arkivfoto: Morten Melhede

Uklar kommunikation bag problemer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den ny ordning er langt billigere og har ikke samme service som den gamle ordning, understreger Midttrafik-chef.

Det plejer langtfra at regne med klager over lægekørslen hos det regionale trafikselskab Midttrafik. 16 klager blev det samlet set til sidste år i forbindelse med 237.000 kørsler. Derfor var det en helt ny situation, da klagerne begyndte at strømme ind fra ældre borgere i Syddjurs, som var chokerede over de mærkbare ændringer, efter at Midttrafik havde overtaget koordineringen af lægekørslen fra 1. september.

Manglende klarhed i kommunikationen er én af de grunde, som gruppeleder af Flextrafik hos Midttrafik, Jesper Staberg Thomsen, peger på:

»Når Syddjurs Kommune tidligere har benyttet sig af en ordning med taxakørsel til lægen for de ældre borgere, som man kan sige er en slags luksusprodukt, og så går over til et anderledes, væsentligt billigere produkt hos os, så er der slet ikke den samme service,« slår han fast.

»Hos os koordinerer vi lægekørslen med andre kørselstyper og forsøger at putte flere kunder i bilen. Det giver ventetid, men kan gøres billigere,« forklarer han.