Jubilæum: Peter Kranz 25 år

Peter Kranz

Jubilæum: Peter Kranz 25 år

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

 

Peter Kranz, adm. direktør i tagmembranvirksomheden Eurotag Danmark A/S, ville bare hente et par års erfaring i et salgsjob undervejs i karrieren. I stedet blev det til foreløbig 25 år i virksomheden, hvor han i dag er eneejer.

Et job, der egentlig blot var tænkt som en trædesten i karrieren for en ung bygningsingeniør, blev til et helt arbejdsliv i tagdækningsbranchen for Peter Kranz, adm. direktør hos tagpapleverandøren Eurotag Danmark A/S. Onsdag den 1. marts kan han fejre sit 25-års jubilæum i virksomheden.

Det startede i 1992, da den dengang 29-årige Peter Kranz kom til den erkendelse, at han havde brug for et par års erfaring i en salgsorganisation. Det skulle supplere nogle års arbejde i entreprenørbranchen og udgøre sidste led i en karriereplan, der havde gjort Peter Kranz til tømrersvend som 19-årig og bygningsingeniør som 25-årig.

Peter Kranz vidste, at han ville videre inden for byggesektoren uden at have besluttet sig for præcist hvordan. Men han søgte og fik en ledig stilling hos Eurotag Danmark. Her levede resultaterne i den på det tidspunkt fire år gamle virksomhed ikke op til de daværende svenske ejeres forventninger. Og da talentet og engagementet hos virksomhedens nye mand var overbevisende, fik Peter Kranz snart tilbudt at overtage ledelsen. Lige siden har han stået i spidsen for Eurotag Danmark og blandt andet udviklet virksomheden fra en ren materialeleverandør til også at udgøre den markedsføringsmæssige paraply for tagdækkervirksomhederne i branchenetværket Tæt Tag Danmark.

- Hvis nogen på det tidspunkt havde forudsagt, at tagpapbranchen skulle blive så stor en del af mit arbejdsliv, havde jeg rystet på hovedet af dem. Sådan så min plan slet ikke ud, men branchen krøb ind under huden på mig, for den er spændende og fuld af dynamik, og jeg har aldrig fortrudt, at jeg blev tagpapmand, siger Peter Kranz.

Peter Kranz tog fat på at rydde op i Eurotag Danmarks organisation og fik stille og roligt vendt udviklingen. Det førte til, at han blev inviteret med i ejerkredsen, hvor han efterhånden øgede sin andel. I dag ejer han hele virksomheden, der er eneimportør af tagmaterialer fra den belgiske producent Derbigum.

Som tømrer og ingeniør er Peter Kranz ikke nem at løbe om hjørner med på fagligheden, og en jordnær og direkte facon har givet ham et ry som tagpapbranchens frække dreng. Peter Kranz har således aldrig været bange for at spille sig selv på banen i en til tider intens branchedebat om tagpapløsninger.

- I tagpapbranchen diskuterer vi tingene, og så længe debatten foregår i en saglig og professionel tone, er det vel i orden ikke altid at være enige om alting. En åben dialog om tingene er med til at udvikle branchen, og det er til gavn for os alle, siger han.

Især miljø- og klimavenlige løsninger med ét lag tagpap har altid været en mærkesag for Peter Kranz. Men i erkendelse af at den danske byggesektors valg ofte er præget af traditioner, har Eurotag Danmark valgt også at tage tolagstagpapløsningen Residek på programmet, og Peter Kranz har bredt sit fokus ud til tagpapbranchens mere overordnede perspektiver.

Når der skal kobles helt af fra tagbranchen, bruger Peter Kranz helst sin tid på familien, der består af hustruen Valena Coelho og parrets seks sammenbragte børn i alderen fra 11 til 24 år. Især skirejser med østrigske Wagrain som en af de foretrukne destinationer er et hit hos familien Kranz.

 

 

 

Jubilæum: Peter Kranz 25 år

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce