Iværksætteri for musikere version 2.0

I efteråret lærte iværksættere fra det århusianske musikmiljø at drive forretning. Nu gentages det succesfulde kursus, så flere lokale nystartede musikere, bookere og pladeselskabsfolk kan blive bedre til at tjene penge. Foto: Promus


Iværksætteri for musikere version 2.0

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Promus vil lære musikere, bookere og andre fra musikbranchen om forretningsstrategi, aftaler og markedsføring. Målet er at professionalisere det århusianske musikmiljø.

I efteråret udbød Promus (Produktionscentret for Rytmisk Musik i Aarhus) for første gang iværksætterforløbet Basic startup, hvor nystartede musikere, managere, bookere, pladeselskaber, lyddesignere og andre inden for musikbranchen kunne blive klogere på den rent forretningsmæssige del af deres fag. 15 projekter fra den århusianske musikbranche blev optaget på kurset, hvilket var fuldt hus, og med den succes i bagagen har Promus valgt at gennemføre endnu et Basic Startup-forløb hen over foråret.

Vil skabe arbejdspladser

»Gør-det-selv er blevet en almindelig brugbar måde at få sin musik ud på. Og det kan sagtens være en fordel for mange artister. Men hvis vi skal sikre et solidt, kreativt og professionelt musikmiljø i byen, er det vigtigt, at vi får flere musikorienterede og forretningsdygtige virksomheder, der kan være med til at sikre og holde på fødekæden af både nye talenter og etablerede udøvere. Det vil give bedre muligheder for vækstlaget, forhåbentlig skabe flere arbejdspladser, og samtidig være med til at styrke byens position på musikområdet herhjemme. Det arbejder vi nu på at styrke via Basic startup,« forklarer Jesper Mardahl fra Promus, som arrangerer kurset som led i sine bestræbelser på at støtte og yderligere professionalisere det århusianske musikmiljø.

Basic startup 2.0
<ul><li>Kurset løber fra 7. februar til 1. maj</li><li>Det koster 500,- at deltage i kurset</li><li><a target="_blank" href="http://www.promus.dk/kalendervisning.asp?AjrDcmntId=419">Tilmelding skal ske senest 16. januar på Promus' hjemmeside<br /></a></li></ul>

Som ved Basic startup i efteråret er der tale om et sammenhængende iværksætterkursus, hvor deltagerne får indblik i musikbranchens strukturer og mekanismer samt de basale redskaber til at udvikle deres egen virksomhed.

Overblik og redskaber

I løbet af de 11 kursusgange vil deltagerne lære om blandt andet forretningsstrategi, musikbranchens pengestrømme, personlige kompetencer, aftaler og rettighedsmæssige forhold. Det er kompetente fagfolk, der står for undervisningen, og undervejs vil der også blive præsenteret cases fra det virkelige musikliv.

»At starte som iværksætter i musik- og underholdningsbranchen er som at navigere i en jungle af termer og forvirrende koncepter. Men med Basic Startup fik vi et tiltrængt overblik og mange yderst brugbare redskaber til vores videre færd i denne spændende branche,« siger Kenneth Thomsen fra det nystartede plade- og publishingselskab Tapetown, som deltog på første Basic startup-forløb.

Det koster 500 kr. at deltage på kurset, som løber fra 7. februar til 1. maj. Tilmelding" target="_blank">http://www.promus.dk/kalendervisning.asp?AjrDcmntId=419">Tilmelding skal ske senest 16. januar via Promus' hjemmeside.

Iværksætteri for musikere version 2.0

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce