Jesper Johannsen ville typisk få et opkald om morgenen fra skolen og blive kaldt på arbejde i et givent antal timer. Nogle gange var det fra 8-16, andre dage en enkelt time. Foto: Michael Svenningsen

Jesper var ikke-uddannet lærervikar: - Jeg havde ikke altid pædagogiske redskaber nok

27-årige Jesper Johannsen var en af de mange ikke-uddannede lærervikarer i Aarhus Kommune, der arbejdede på en folkeskole, mens han studerede. Han oplevede, at der var elever og klasser, som var så svære, at han ikke havde pædagogiske evner til at håndtere dem.

Log ind

Bliv abonnent og læs hele historien

Nogle gange har jeg ramt elever, hvor jeg tænkte: Den her elev har jeg ikke evnerne til eller viden om, hvordan jeg skal håndtere. Jeg er ikke i stand til at få vedkommende til at tie stille gennem 90 minutter, samtidig med jeg også skal håndtere de her fem elever herovre, der også har det svært og resten af klassen.
Jesper Johannsen, ikke-uddannet lærervikar
Annonce