Løsning for Molslinjens gående passagerer til nyt færgeleje: Ingen bus, men cykel- og gangsti

Prisen for billettypen "gående" ligger mellem 149-359 kr. Arkivfoto.

Løsning for Molslinjens gående passagerer til nyt færgeleje: Ingen bus, men cykel- og gangsti

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Der er kommet en løsning på Molslinjens gående passagerers transportudfordringer, når Molslinjen rykker ud til Østhavnen næste år. Der kommer ingen busforbindelse, men en cykel- og gangsti fra midtbyen ud til det nye færgeleje.

AARHUS: Ventetiden for Molslinjens omkring 60.000 gående passagerer er ovre.

Der er nemlig kommet en afklaring på de mange spekulationer om transport til- og fra det nye færgeleje, når Molslinjen rykker væk fra midtbyen og ud til Østhavnen i oktober 2020. En cykel- og gangsti bliver anlagt. Det fremgår af Teknik og Miljøs besvarelse på en 10-dages forespørgsel fra Enhedslistens Keld Hvalsø.

- Aarhus Havn har over for Teknik og Miljø oplyst, at der vil blive etableret en cykel- og gangsti ud til den kommende færgeterminal, idet den nuværende promenadesti forlænges ud til yderpunktet for Østmolen, skriver Bünyamin Simsek (V), der er rådmand for Teknik og Miljø.

Hvis alt går efter planen bliver Molslinjens kommende færgeterminal taget i brug i oktover 2020. Arkivfoto.
Hvis alt går efter planen bliver Molslinjens kommende færgeterminal taget i brug i oktover 2020. Arkivfoto.

Ingen busforbindelse

De gående passagerer skal dog ikke regne med at droppe den godt tre kilometer lange cykel- eller gåtur fra midtbyen ud til det nye færgeleje for i stedet at sætte sig ind i en bus.

Teknik og Miljø har vurderet, at passagergrundlaget ville være for spinkelt, og at det ville kræve et øget kommunalt budget. Muligheden for at benytte sig af Midttrafik vil stadig være gældende.

- Østhavnen er på lige fod med kommunens landområder dækket af Midttrafiks tilbud om flextur med kommunalt tilskud. Det betyder, at alle har mulighed for at bestille en flextur fra for eksempel flex-stoppet i Park Allé og ud til Østhavnen til en pris på 4 kr./km dog mindst 30 kr./tur, er det skriftlige svar.

Løsning for Molslinjens gående passagerer til nyt færgeleje: Ingen bus, men cykel- og gangsti

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce