Nu vil Cult skåle i øl


Nu vil Cult skåle i øl

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Aarhus-virksomheden Cult går på mandag i flæsket på de i forvejen trængte danske ølbryggerier. Cult lancerer en helt ny øl under navnet Kay-Sar og ambitionerne for øllen er store.

Den nye øl skal sælges i landets supermarkedskæder samt i restaurationsbranchen, og Cult vil gå aggressivt til værks i bestræbelserne på at vinde markedsandele på ølmarkedet, hvor Carlsberg og Royal Unibrew er de store spillere.

Cult, der har til huse i Risskov, er mest af alt kendt for deres Cult Shaker og en meget letpåklædt markedsføring af denne. Denne energidrik samt andre cider-produkter fra Cult er på få år blevet stærke brands blandt unge i nattelivet, og nu er turen kommet til øllet.

»Vi synes, danskerne har fortjent en øl, der er spændende, eksklusiv og anderledes. Vi har gjort et kæmpe forarbejde med dette produkt, og der er ikke en detalje i hverken design eller smag, der er overladt til tilfældighederne,« siger Cults ejer, Brian Sørensen.

Kay-Sar er ifølge virksomheden en let drikkelig øl med en frisk og middelfyldt karakter udviklet i samarbejde med en af Tysklands topbrygmestre.

»Vores kunder har taget godt imod produktet, men vi er helt klar over, at vi skal sætte alle sejl ind for at blande os med de tunge drenge på et ølmarked, hvor salget er faldet 30 procent de sidste 10 år. Derfor bliver det også vores dyreste lancering nogensinde,« siger Brian Sørensen.

Cult, som består af henholdsvis firmaerne Cult A/S og Cult World ApS, blev etableret i 1998 af Brian Sørensen, der har en fortid i diskoteksbranchen. Firmaet har tidligere været meget omtalt i medierne for kontroversielle reklameplakater med stærke seksuelle undertoner.

Nu vil Cult skåle i øl

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce