Stort prishop på busbilletten til foråret: - Den er virkelig slem

Bedst som letbanen går i gang med at køre på Djursland, introducerer Midttrafik kraftige takststigninger. Derfor skal bestyrelsen behandle et forslag om et introduktionstilbud - et "letbanekort" - der skal gælde et år.

Stort prishop på busbilletten til foråret: - Den er virkelig slem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Bor man i Grenaa og arbejder i Aarhus, stiger prisen på et månedskort med 15 procent. Eller 2400 kr. om året.

ØSTJYLLAND: Til foråret får pendlerne endnu et argument for at købe eller lease en bil:

18. marts skruer Midttrafik prisen i vejret på både mobilklippekort og periodekort.

Og der er ikke tale om små pristalsreguleringer.

Nej, på visse zoner er der tale om stigninger på 13 til 35 procent.

Og folk i Grenaa, der pendler til Aarhus, skal nærmest til at spare sammen for at købe det periodekort på 11 zoner, der bringer dem til Aarhus. Det stiger nemlig med 15 procent - eller 2400 kr. om året.

Det beklager Mads Nikolajsen (SF).

Han er medlem af Midttrafiks bestyrelse og medlem af kommunalbestyrelsen i Norddjurs Kommune.

I november, da første spadestik blev taget til Grenaas nye jernbanestation, Hessel, skrev Mads Nikolajsen et læserbrev i denne avis, hvori han opfordrede århusianere, der synes, at boliger i Aarhus koster for meget, til at interessere sig for boligkvarterne i Grenaa i nærheden af Hessel-stationen.

Her finder vi "de eneste landsbyskoler og børnehaver i Danmark med egen sporvogns-forbindelse (letbanen. Red.). Op mod tusind daglige pendlere fra Aarhus-området til virksomheder og institutioner i Grenaa får bedre mobilitet," skrev Mads Nicolajsen.

Og markant dyrere mobilitet, kan det tilføjes.

Bedst som letbanen går i gang med at køre på Djursland, introducerer Midttrafik kraftige takststigninger. Derfor skal bestyrelsen behandle et forslag om et introduktionstilbud - et
Bedst som letbanen går i gang med at køre på Djursland, introducerer Midttrafik kraftige takststigninger. Derfor skal bestyrelsen behandle et forslag om et introduktionstilbud - et "letbanekort" - der skal gælde et år.

"Den er virkelig slem"

- Ja. Den er virkelig slem, den takststigning. Det er rigtig skidt for bosætningen og uretfærdigt overfor de mennesker, der har ventet på letbanen i halvandet år, siger Mads Nikolajsen.

Flere af de mennesker har enten købt en bil eller fundet andre måder at komme frem og tilbage på.

Derfor er Mads Nikolajsen spændt på, om de er til at lokke ind i den letbane, der - efter planen - begynder at køre på Grenaa-banen i løbet af foråret.

Og det prishop, der kommer til foråret, er ikke ligefrem hjælpsomt.

Derfor er Mads Nikolajsen glad for et forslag fra Midttrafik om at introducere et specielt "letbanekort". For 800 kroner om måneden skal man kunne købe et kort, der er gyldigt på hele letbanestrækningen mellem Grenaa og Odder. Dog er prisen kun favorabel, når man rejser længere end fem zoner på sit kort.

Tilbuddet skal gælde et år.

Midttrafiks bestyrelse skal på et møde fredag 15. december tage stilling til både takststigningerne og det specielle letbanekort.

- Jeg håber virkelig, at forslaget om et letbanekort går igennem. Det er rigtig vigtigt, at vi får en ordentlig start på letbanen, siger Mads Nikolajsen.

Stort prishop på busbilletten til foråret: - Den er virkelig slem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce