Var castet som et kulørt indslag: Men løverne købte Kristoffers idé om sexlegetøj

L'amourbox er en abonnementsløsing på sexlegetøj, hvor man modtager en boks med diverse oplevelser hver anden måned. 70 procent af alle købere er kvinder. Foto: Flemming Krogh

Var castet som et kulørt indslag: Men løverne købte Kristoffers idé om sexlegetøj

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

To af investorerne i "Løvens Hule" investerede i Kristoffer Hjerrilds virksomhed "L'amourbox", der sælger sexlegetøj på abonnement. Han var egentlig castet til et at de kulørte indslag i udsendelsen, men endte med at hive to investorer med hjem.

AARHUS: Der er groft sagt to kategorier, som ansøgerne til DR-programmet Løvens Hule bliver delt op i.

Der er de seriøse og reelle virksomheder, og så er der dem, der hører til i den lidt mere fjollede og 'godt-tv-kategori', fortæller 28-årige Kristoffer Hjerrild, der har været en tur forbi Løvens Hule med sin virksomhed "L'amourbox".

Selv var han på forhånd blevet placeret i den mere fjollede ende af skalaen, fordi han sælger sexlegetøj på abonnement. Han tror, at producerne bag programmet, troede han ville være en af de mere kulørte indslag. Men det viste sig at være forkert.

- Jeg tror, de troede, at min forretningsidé med at sælge sexlegetøj på abonnement var lidt for skør, og at jeg ville blive slagtet inde ved løverne. Så jeg tror, at jeg overraskede holdet bag programmet, da flere af løverne gerne ville investere, siger Kristoffer Hjerrild.

Der var nemlig ikke kun én løve, men to løver, der endte med at investere. Mia Wagner, der er administrerende direktør i Freeway, som blandt andet står bag dating.dk og Jan Lehrmann tidligere medstifter og administrerende direktør i Bilbasen valgte begge at smide penge i Kristoffer Hjerrilds virksomhed "L'amourbox".

Kristoffer Hjerrilds virksomhed har eksisteret siden 2017 og har i dag omkring 2.000 kunder. Det var ønsket om at vækste yderligere, der fik den unge iværksætter til at melde sig til DR-programmet
Kristoffer Hjerrilds virksomhed har eksisteret siden 2017 og har i dag omkring 2.000 kunder. Det var ønsket om at vækste yderligere, der fik den unge iværksætter til at melde sig til DR-programmet "Løvens Hule". Foto: Flemming Krogh

Måtte ned i pris

Men det var ikke uden forbehold. De to investorer krævede, at Kristoffer Hjerrild gik ned i pris. I begyndelsen bad han om 1,2 millioner kroner for 10 procent af sin virksomhed, i stedet endte han med at få 1,2 millioner kroner for 25 procent.

- Det var selvfølgelig flere procenter, end jeg havde regnet med, at jeg skulle af med, men jeg er virkelig glad for at få de to investorer med, siger han.

Særligt Mia Wagner var en god investor at få ind, på grund af hendes kompetencer, men også på grund af hendes køn, fortæller Kristoffer Hjerrild. Cirka 70 procent af alle L'amourbox's kunder er nemlig kvinder. Det er dem, som køber abonnementerne, og derfor var det godt at få en kvinde med ombord.

Det var dog en surrealistisk oplevelse at skulle overbevise fem, skarpe serie-investorer om at smide penge efter sig, mens der samtidig stod 20 mennesker bag et kamera og stirrede stift på dig, fortæller han.

- Man forsøger bare på ikke at ligne et spørgsmålstegn. Jeg havde nok øvet min pitch et par hundrede gange, set toturials på Youtube om, hvordan ens kropssprog skulle være, når man præsenterede, og alligevel kommer man til at lave fejl derinde, smågriner Kristoffer Hjerrild.

Han var derinde i en lille time i alt. Cirka 40 minutter gik med løvernes spørgsmål, hvor særligt Jesper Buck kom med en del skarpe spørgsmål, som var svære at svare på, fortæller han.

Kristoffer Hjerrild er fra Aarhus og har indtil videre haft sin virksomhed og lager i byen, men nu er planen at udvide til København, hvor han skal til at starte op. Foto: Flemming Krogh
Kristoffer Hjerrild er fra Aarhus og har indtil videre haft sin virksomhed og lager i byen, men nu er planen at udvide til København, hvor han skal til at starte op. Foto: Flemming Krogh

Ligesom X Factor

Men selvom løverne udfordrer med svære spørgsmål, er de rarere i virkeligheden, end de ser ud på tv, synes Kristoffer Hjerrild.

- Efter jeg havde været inde, så mødes man med dem i forhallen og står og snakker lidt. De kommer hen til en og siger godt gået, så det er ikke så slemt, siger han.

De to løver han fik med, har også været rigtig søde og hjælpsomme efterfølgende, fortæller han. En uge efter programmet blev optaget mødtes han med jan Lehrmann og Mia Wagner, hvor de skulle gennemgå hele virksomheden og de tal, som Kristoffer Hjerrild havde sagt i hulen. Stemmede regnskabet overnes med det, han havde stået og sagt på tv?

- Jeg skulle bevise, at det var sandt, det jeg havde sagt. Så vi gik gennem tal og regnskaber, for at de kunne gennemføre deres investering. Hvis jeg bare have stået og fyret opdigtede tal af, så ville det blive afbrudt, fortæller han og uddyber:

- De går meget op i at det er reelle investeringer, der bliver foretaget i programmet, og at det ikke bare er godt tv. Der er selvfølgelig nogle, der bliver castet til at være 'det gode tv' ligesom man gør i X Factor og andre programmer, men investeringerne er vigtige, siger han.

Han synes selv, at det er en god idé for virksomheder at deltage i Løvens Hule. Han er i hvert fald selv glad for sin beslutning. Det har både givet gode investorer, god eksponering og omtale i Århus Stiftstidende, bemærker Kristoffer Hjerrild.

Var castet som et kulørt indslag: Men løverne købte Kristoffers idé om sexlegetøj

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce