Annonce
Danmark

Åbent brev til PostNord Danmark: Når PostNord lyver og gør som det passer dem

Læserbrev: Normalt starter man et brev med "Kære …" men det kan jeg ikke, da der ikke er noget kært over denne modtager. Jeg har igennem længere tid klaget over leveringer af pakker på min adresse.

Leveringer som jeg betaler ekstra for, og som derfor burde leve op til almindeligt reglement.

Men nej, igen og igen har jeg klaget. Igen og igen er jeg udsat for jeres smalltalk og igen og igen er jeg udsat for, at I ikke får tjekket op på jeres service - samt jeres medarbejdere.

Sågar et sagsanlæg har jeg gjort jer opmærksom på, da det jo ikke kan være rigtigt, at posten blot smider - og ja, i ordets bogstaveligste forstand - smider pakker på trappen og så lader 7 og 4 være lige. Og jeg har endda Flexmodtagelse, med henvisning til skuret i det tilfælde, at jeg ikke skulle være hjemme. Men da jeg modtager mail om, at en levering vil foregå næste dag, ja så forventer jeg jo, at der bliver ringet på, og at leveringen foregår som den skal.

Hvorfor skal jeg (handicappet/gangbesværet), der altid er hjemme, behandles på denne måde, tænkte jeg. Derfor gik jeg ind på jeres profil på Facebook. Uha, det er jo så ikke blot mig, der bliver behandlet på den måde. Det vælter frem med oplysninger om forsvundne pakker, leveringer der er som det jeg beskriver, og der er oplysninger om, at posten ikke har været der, men alligevel sender mail om, at levering ikke har kunnet finde sted, da der ikke har været nogen hjemme.

Det, der også er utroligt, er, at vi alle betaler for jeres arbejde. Det gør vi via skatten, da I jo er statsfinansieret. Skatteyderne i Danmark poster penge i et firma, der blot læner sig tilbage og ikke yder noget som helst for de mange millioner af kroner der bliver pumpet ind i dette firma.

Hvor længe endnu, spørger jeg mig selv om. Hvor længe endnu skal vi som borgere finde os i dette?

Da jeg handler rigtig meget via internettet, vil jeg fremover ikke benytte mig af de salgssteder, der kun har PostNord som leveringsmulighed.

Jeg vil også skrive til disse salgssteder, at jeg ikke længere vil være blandt deres kunder, da der ikke er valgmulighed for levering. Eksempelvis GLS, Bring, DAO og mange andre der endda kan gøre det billigere end PostNord.

Jeg vil opfordre andre til at gøre det samme, så kan det være, der kommer en effekt, når salgssteder også mister deres kunder.

Det er så nemt med jeres lille dims i hånden at trykke på knappen med "Ingen levering - Ingen hjemme" - selvom I slet ikke har været på leveringsstedet.

Men I skal huske på, at det har en negativ effekt på jeres om dømme og dermed også jeres statsfinansierede firma.

Stod det til mig, så var I blevet taget af statsfinansieringen, og I skulle dermed selv sørge for jeres indtjening. Så tror jeg, at der ville komme andre boller på suppen. Jeg tror, at I ville blive obs på, hvordan I behandler jeres kunder, og I ville blive obs på, om jeres medarbejdere yder det, de bliver betalt for.

Nu sidder der nok nogle læsere og får kaffen galt i halsen, men ser I, kære læsere, der er rigtig mange, der bliver behandlet som skidt af PostNord, og det er det jeg gør opmærksom på. Det er muligt, at der er mange, der er tilfredse med PostNord, men derfor har jeg ret til at yde kritik, når jeg slet ikke er tilfreds.

Jeg betaler nemlig også skat, selvom jeg er førtidspensionist.

Så PostNord, vågn nu op og få rettet op på jeres meget dårlige omdømme og service.

For at gøre det lettere for posten, har jeg sat dette op på min dør:

"Til Posten

Brug dog dørklokken, når du skal levere pakker. Jeg ER jo hjemme ALTID!!! Dørklokken er lige der, for pokker."

Annonce
For at gøre det lettere for posten, har Robina Ravn sat dette skilt op på sin dør. Privatfoto.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Det bliver ved og ved…

I den nyeste spareplan i Aarhus på socialområdet fortsætter den nedadgående spiral med fornyet styrke. Høringsmaterialet slår fast, at der er gennemført mindst 20 procent besparelser over de seneste 10 år. Samtidig er det også en kendsgerning, at der på området for voksne med handicap eksempelvis er kommet 10-20 procent flere borgere med behov for støtte og hjælp. Det hænger ikke sammen! Lad os antage, at der kom 10 procent flere opgaver i borgmesterens afdeling, 10 procent flere børn og unge, 10 procent flere ældre osv. Ville svaret fra byrådet så være, at løsningen var at lave en besparelse på 20 procent? Næppe! Det vil det selvfølgelig ikke, fordi de opgaverne er vigtige – de mennesker, der skal modtage ydelserne fra kommunen, er vigtige. Anderledes ser det ud på det sociale område. Logikken er simpelthen en anden, ikke særlig logisk, men alligevel. Siden 2009 har der været den ene besparelse efter den anden, hvad enten det har været Aarhus Kommunes egne besparelser, eller det har været kommunerne i Midtjylland, der sammen har besluttet dem. Vi overdriver ikke, når vi siger, at det er mindst 20 procent, der er besparet i de forgangne 10 år. Det betyder selvfølgelig noget. Det betyder dårligere livskvalitet for de mennesker, der kunne have fået en ordentlig hjælp. Det betyder et langt dårligere arbejdsmiljø for de socialpædagoger, der skal levere et fagligt kvalificeret stykke arbejde. Man kan bare se på sygefraværets stigning i det seneste år. Jeg er desværre ikke overrasket. Det betyder også, at den store gennemstrømning af medarbejdere vil fortsætte og tage til, fordi det helt enkelt er umulige arbejdsvilkår, byrådet tilbyder sine medarbejdere. Manglende tilbud, kvalitet, evne til at leve op til krav fra socialtilsyn og andre, der vurderer kvaliteten på området. Så det ville klæde byrådet at behandle det sociale område som alle andre. Nemlig, at flere opgaver ikke udløser sparekrav, tværtimod. Byrådet er byråd for ALLE borgere i Aarhus! Det ville klæde byrådet at leve op til denne forpligtigelse.

112

Mand vendte bil med anhænger på motorvejen

Danmark For abonnenter

Liste med banditter i habitter vokser til nye højder: - Flere handler groft uforsvarligt, end nogen havde forestillet sig

Østjylland

Se kampflyene over Aarhus: F16-fly i formation markerede jubilæum

Aarhus For abonnenter

Alt optaget på Banegårdens parkering: 9 håndværkerbiler optager 10 P-pladser en hel dag

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];