Århus H skal flytte rundt på brikkerne for at få plads til busterminal og letbane.
Århus H bliver i løbet af få år til både Århus B og Århus L.
B for busterminal.
Og L for letbane.
Med bogstaverne følger nye millioner af passagerer om året - og endnu mere gående trafik gennem banegårdshallen.
Vi starter med busterminalen - rutebilstationen - der muligvis allerede i 2015 flytter op og bliver en integreret del af Århus H.
Planen er, at busterminalen skal skydes ind som et dæk over baneterrænet bag posthuset og direkte i forbindelse med banegårdsbygningen. Og oven over terminalen udvider Bruuns Galleri med yderliger 30 butikker. Der bliver en åben forbindelse mellem stationen og busterminalen.
»Der er ingen færdige planer for busterminalen endnu, men som det ser ud lige nu, kommer gennemgangen mellem banegården og busterminalen til være der, hvor vi i dag har billetsalg,« siger Harrie Horsmans, der er projektleder hos DSB Ejendomme i Aarhus.
Det kommer i sig selv til at betyde omrokeringer og ombygninger på Århus H.
Og puslespillet bliver ikke enklere med letbanens ankomst til Århus H i 2016.
Hvor letbanen sydfra følger Odderbanens spor, bliver den vest for ringgadebroen ledt via en bro hele vejen hen over banegraven for derefter at fortsætte i spor i den modsatte side af graven.
Det vil sige, at letbanen kommer til at passere og få perron helt tæt ind mod bagsiden af banegårdsbygningen, hvor der i dag er ambulancevej.
Her skal letbanen køre dels i det nuværende - og græsgrønne - spor 1. Og dels i et helt nyt spor 0.
»Planen er, at vi laver trappe ned til letbaneperronen nogenlunde der, hvor bagageboksene er i dag - altså til højre i forhallen efter 7-eleven,« siger Harrie Horsmans og fortsætter:
»Det bliver et kæmpe puslespil at få det hele til at gå op. Vi skal bygge meget om. I den forbindelse skal vi også se på, om vi kan få plads til flere butikker i banegårdshallen.«
Man skal dog ikke forvente, at Århus H ender som en ren forlængelse af Bruuns Galleri. Der skal fortsat være plads til billetsalg, venterum og anden DSB-service til passagererne.
Læs flere artikler om Århus Banegård i dagens avis.