Annoncørbetalt indhold

Århusianske virksomheder tager data til næste niveau

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Det kræver en vis portion arbejde, held, strategi og eksekvering at lykkes som virksomhed. Siden tidernes morgen har mennesker i den industrialiserede verden åbnet virksomheder og forretninger med henblik på at tjene penge til dagen og vejen. Siden årtusindskiftet har den bølge i større og større grad haft noget med den teknologiske udvikling at gøre. Internettet har nemlig gjort det muligt for alle mennesker at drive virksomheder hjemmefra. Uanset om man sælger fastfood, tøj eller speedbåde findes der i dag webshops, hvor man som forbruger kan bestille varen på nettet. En stor del af de virksomheder i Århus, der fungerer på denne måde, træffer deres forretningsbeslutninger baseret på værdifuld data de har på deres kunder. Med en visualisering af data fra deres målgruppe kan de følge markedstrends og træffe afgørende beslutninger for virksomhedens vækst og overlevelse. I denne artikel forklarer vi en del af de begreber, man ofte hører i forbindelse med moderne virksomhedsførelse. Vi kigger på Business Intelligence, Big Data og algoritmer, som er en bærende del af virksomheders beslutningsgrundlag i 2020, og hvorfor de er vigtige. Læs med og bliv meget klogere på, hvordan virksomheder tager data til det næste niveau.

Big data, Business intelligence og algoritmer

Der er tre grundlæggende begreber, der kan være gode at huske på, hvis man bevæger sig i forretningskredse og skal kunne tale med om driften af virksomheder. Det første er Big Data, der beskriver den enorm strøm af information og data som forbruger afsætter, hver eneste gang de benytter internettet på deres laptop, smartphone eller tablet. Denne kæmpe mængde data er livsnødvendig at kunne processere, så man kan se hvad forbrugerne egentlig holder sig selv beskæftiget med. Dataen skal processeres i et program, og her tyer de fleste virksomheder til det såkalde Business Intelligence-program, der basalt set er en kæmpe regnemaskine, som spytter tal ud fra Big Dataen i et overskueligt format. Business Intelligence bruger en såkaldt algoritme til at løse de problemer virksomheden har med deres kæmpe data-flow, og denne algoritme kan derfor være med til at hjælpe med at løse virksomhedens problemer.

Moderne virksomhed førelse kræver moderne værktøjer

En virksomhed i dagens Danmark kræver derfor velorganiseret data, der kan bruges, når der træffes vigtige beslutninger. Derfor bruger størstedelen af de store og mellemstore danske virksomheder, en eller anden form for Business Intelligence-værktøj i deres virke i 2020.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.