Annonce
Østjylland

Østjysk mægler sælger 'vaskeægte møgejendom i elendig stand'

Huset har stået uden tag i seks måneder, så alt indvendigt er råddent, advarer ejendomsmægleren. Foto: Danbolig Horsens

Normalt sælger ejendomsmæglere huse med flotte ord. Men et hus i Hundslund har fået en utraditionel beskrivelse af mægleren.

TRUSTRUP: Ejendomsmægleren Danbolig i Horsens har fået et hus til salg på Trustrupvej 24, hvor der ikke bliver lagt fingre imellem i salgsannoncen.

Det må tværtimod være en kandidat til titlen som historiens mest ærlige annonce, hvis den slags kåringer findes.

Huset på 121 kvm er fra 1919 og delvist ombygget i 1997, men det er begrænset, hvor meget der ellers er gjort ved det.

Danbolig kalder det selv en "vaskeægte møgejendom", "en absolut lorteejendom, som overhovedet ikke er indflytningsklar" og "faldefærdig".

Prisen er 298.000 kr. med 25.000 kr. i udbetaling.

- Ejendommen har blandt andet stået uden tag i over seks måneder, så der er fosset vand ind, og alt er rådnet. Med denne ejendom slipper du for at kede dig. Det vil være et uoverskueligt renoveringsprojekt, som vil tage alt din tid, skriver mægleren og fortsætter:

- Det, der kendetegner denne unikke ejendom, er, at den overhovedet ikke er vedligeholdt, og der er gået all in på byggesjusk. Der er op til flere lækre detaljer så som frit udsyn til stjernehimmel hele natten, da boligen ikke har noget tag.

Annonce
Foto: Danbolig Horsens
Foto: Danbolig Horsens

Populær på Facebook

Det bliver gjort klart, at skulle man få lyst til at køre en bulldozer igennem huset, får man en fornuftig grund på 1520 kvm, hvor der er mulighed for at opføre et drømmehus.

Grunden er godt beliggende i Trustrup mellem Horsens og Odder.

Folkebladet har kontaktet mægleren for at høre om baggrunden for den særegne, meget ærlige annonce.

- Det er jo tydeligvis ikke nogen pragtejendom, og derfor valgte vi at bruge en anden indgangsvinkel her, end vi traditionelt gør, for at skabe opmærksomhed omkring ejendommen, siger salgstrainee Nikolaj Poulsen.

- Annoncen er lige kommet på for halvanden time siden, men vi har fået mange positive tilkendegivelser allerede. Det er selvfølgelig lidt et sats, når vi vælger at bruge sådan et sprog, men det er ærlig snak, og vi tror på, det kan bringe smilet frem hos dem, der læser med, siger Nikolaj Poulsen.

I skrivende stund - onsdag kl. 13 - er der 44 kommentarer på mæglerens opslag på Facebook og 30, der "synes godt om".

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffede

Læserbrev

Læserbrev: Jeg vil kæmpe med næb og klør, for at Aarhus aldrig får mere letbane

Helge Bay skriver 7. februar i et læserbrev, at letbanen er på vej til at blive en succes. Jeg spørger: Hvor? Letbanen er en katastrofe og en århushistorie af dimensioner. Og den bliver ikke en mindre katastrofe fremover. I Aarhus afskaffede man sporvognen i 1971. Faktisk havde man allerede nedlagt den første sporvogn, der var i drift fra 1884-1895. Hvorfor vil man ikke lære af sine fejl? Letbanen er et prestigeprojekt, som på ingen måde er designet til den trafik, som Aarhus har, og Aarhus får i fremtiden. Letbanen/sporvognen gav mening for 50 år siden, og før det, da færre havde biler, og færre mennesker boede her. Men Aarhus er en vikingeby. Byen er bygget op om, at gaderne skal være smalle, fordi man ikke havde brug for mere plads, da der var hestevogne til. Letbanen fejler også, ved at den overhovedet ikke fragter det antal passagerer, man havde forventet. Hvorfor? Fordi, som undersøgelserne også sagde, inden man byggede den, så flytter den under én procent af bilister over i kollektiv trafik. Til gengæld har letbanen været en direkte årsag til lukning af utallige busruter i de små byer og forstæder i Aarhus og opland. Derudover glemmer Helge Bay fuldstændig finansieringen. Hvem skal betale? Inden den første centimeter af letbanens etape 2 er lagt, koster det mindst 655 millioner kroner til omlægning af varmerør mm. Det kan man få rigtig mange busser for. Det smarte ved busser er også, at man kan flytte ruten, så den giver mening. Og så er de betydeligt nemmere at sætte i drift. Letbanen fylder alt for meget. Hvorfor skal den køre igennem det mest trafikerede kryds i Aarhus - krydset Nørreport/Kystvejen? Herfra kommer bilister fra færgen, Randersvej, Kystvejen og den nordlige del af Aarhus, samt fra midtbyen. Og så også en letbane? Det er helt tabt. Hvordan Helge Bay kalder en sporvogn for en "ny trafikløsning", er mig også en kæmpe gåde. Som sagt nedlagde vi den i 1971. Og så køber jeg ikke argumentet med, at det er den eneste CO2-neutrale løsning. Så vidt jeg ved, findes der også elektriske busser. Alt det her gør, at letbanen skal droppes. Og så har jeg hverken nævnt problemerne med frosten, eller den evige udskydelse af åbningsdatoen. Letbanen er gammel vin på nye flasker. Vi har prøvet det før og lagde sporvognene ned af en årsag. Forhåbentlig er der kun få mennesker, der ønsker at ødsle pengene væk på et så udueligt projekt.

AGF

Efter aflysning i Superligaen: AGF besejrede AaB i træningskamp

Danmark For abonnenter

Tusindvis af borgere betaler allerede mere end gennemsnittet: Nu risikerer de højere skat efter udligningslussing

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce