Annonce
Erhverv

3 fortsætter med at lokke flere kunder ind i butikken

Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Kampen om de danske mobilkunder fortsætter. Mens Telia mistede kunder i tredje kvartal, høster 3 flere.

I juli, august og september kunne teleselskabet 3, der også ejer Oister, byde 18.000 nye kunder velkommen.

Det skriver selskabet om sit regnskab for tredje kvartal 2019 i en pressemeddelelse fredag morgen.

De nye kunder betyder, at selskabet ved udgangen af kvartalet har 1.405.000 mobilabonnenter. Det er syv procent flere kunder siden sidste år.

Teleselskabet omsatte for 684 millioner kroner i tredje kvartal, hvor 466 millioner kroner kom fra serviceomsætningen.

Driftsresultatet for tredje kvartal endte på 190 millioner kroner.

I andet kvartal fik teleselskabet lokket 30.000 flere kunder ind i forretningen, hvilket udgjorde en stigning på to procent.

Det sker, selv om der er rift om de danske mobilkunder.

Torsdag kom Telia Danmark med sit regnskab for tredje kvartal, der viser, at selskabet har haft tilbagegang i antallet af abonnenter.

Telia havde i tredje kvartal 1.429.000 kunder, hvilet er cirka en procent lavere end selskabets 1.444.000 mobilabonnenter i samme periode sidste år.

Derudover faldt antallet af danske kunder i forhold til tv- og bredbåndsløsninger i tredje kvartal sammenlignet med sidste år.

Det var med til at give selskabet en omsætning i kvartalet på 970 millioner kroner mod 1100 millioner kroner i det sammenlignelige kvartal året før.

Omsætningen har bevæget sig ned sammen med kundetallet, men Telia kan trods alt glæde sig over et overskud på 199 millioner kroner i tredje kvartal.

Det er omkring 60 millioner kroner højere end samme kvartal sidste år. Ifølge selskabet skyldes det et løbende fokus på at være mere effektiv og forbedre evnen til at tjene penge.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

112

Stor politiaktion i Aarhus og Trige: Anholdt for virksomhedsindbrud og omfattende salg af kokain

Annonce