Annonce
Debat

5G-kritikere: Vi vil ikke mistænkes af Danmarks Radio for at være russisk spin

5G: Danmarks Radio har fabrikeret nyheder, hvor budskabet er, at 5G-kritik er sat i verden af russerne og formålet er at skabe mistillid og frygt i Vesten. Flere danskere, som stiller sig kritisk overfor 5G-udrulningen, er blevet anklaget for at sprede denne frygt.

Skal russerne have æren?

DR baserer tilsyneladende deres analyse på deling af to videoer produceret af RT America kanalen (Russia Today). Ud fra antallet af delinger på sociale medier vurderer DR, at videoerne puster til 5G-frygten. Har DR mon undersøgt, hvilke andre informationer fra USA, Frankrig, Danmark mm. om 5G, som også er delt her op til valget? Og som også handler om 5G og de potentielle sundhedsfarer og skader på mennesker, dyr og planter? Deriblandt et juridisk dokument, som konkluderer, at 5G-udrulningen bl.a. overtræder den europæiske menneskerettighedskonvention samt FN's børnekonvention?

Vi citerer fra artikel på dr.dk: ”De eksperter, RT America taler med, har det udgangspunkt, at den eksisterende teknologi, 3G-antenner og 4G-antenner, er bevist helbredsskadelig, og det er ikke tilfældet”, siger Aslak Harbo Poulsen, forsker hos Kræftens Bekæmpelse.

Er det mon Aslak Harbo Poulsen, som ikke er opdateret? 41 studier viser direkte DNA-skader forårsaget af 2G, 3G og 4G. Ligeledes kan man undre sig over, at DR ikke kontakter de over 200 forskere, som har sendt 5G-appeller til diverse regeringer og bedt om 5G-stop. Appellerne er baseret på valid forskning, som påpeger at 2G, 3G og 4G er sundhedsskadelig, og at 5G vil være udrulning af endnu en sundhedsskadelig teknologi.

DR oplyser endvidere: ”Der kan godt være enkeltstudier, der finder en sammenhæng, men hvis man laver en samlet vurdering af den eksisterende litteratur, så ser det ikke ud til, at der er nogen helbredseffekt, f.eks. i forhold til kræft”, forklarer Aslak Harbo Poulsen.

Er det mon gået Poulsens næse forbi, at kræfttilfældene i Danmark af den mest aggressive type af ondartede hjernekræft, glioblastom, er steget med op til 75 pct.? Denne viden er gravet frem via direkte spørgsmål og efterfølgende svar fra daværende sundhedsminister Ellen Trane Nørby. Hverken Sundhedsstyrelsen eller sundhedsministeren har tilsyneladende tænkt sig at informere om denne stigning direkte til den danske befolkning.

Når et medie, som bør være neutralt og kritisk overfor kilder, mener at kunne dømme seriøs forskningsbaseret kritik af et så alvorligt emne som 5G-udrulningen via videoer på Youtube, så er spørgsmålet vel, hvem det er, som spreder konspirationsinformation. Det er direkte udemokratisk og uetisk at stemple 5G-kritikere, som værende under indflydelse af russisk spin samt tilmed indirekte pålægge 5G-kritikere frygten for at blive dømt via påvirkningsloven.

Annonce
Arkivfoto
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

112

Stor politiaktion i Aarhus og Trige: Anholdt for virksomhedsindbrud og omfattende salg af kokain

Annonce