Annonce
Aarhus For abonnenter

Aarhus Letbane versus de gule bybusser: Hvor får vi mest for pengene og hvorfor?

Aarhus Letbanes samlede passagertal for 2019 er opgjort til 4,45 millioner. Indtægterne var langt fra nok til at dække driften af letbaneselskabet, som koster skatteborgerne en del flere penge end driften af de gule bybusser. Foto:Henning Bagger/Scanpix
Kapitel 8. Aarhus Letbane er endt som en uventet dyr fornøjelse for skatteborgerne. Det skyldes blandt andet, at driften lider under store afdrag og rentebetalinger på lån optaget til at bygge letbanen. Men hvor dyr er letbanens kørsel egentlig sammenlignet med driften af bybusserne? Det har avisen prøvet at finde ud af.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

286 millioner kroner brugt på konsulenter: Aarhus Kommune  svinger sparekniven over eksterne konsulenter

Aarhus For abonnenter

Private plejehjem versus kommunale plejehjem: Hvem klarer sig bedst, når tilsynet kommer på besøg?

Annonce