Annonce
Aarhus

Aarhus sex-shop: Salget af sexlegetøj boomer i dårligt vejr

<p>Salget af sexlegetøj går strygende i denne sommer for sexshoppen Wink Wink i Aarhus. Danskerne skal have noget at fordrive tiden med indendøre, når sommersolen svigter. </p>

Når det gode sommervejr svigter, trækker danskerne indendørs for at forlyste sig med blandt andet sexlegetøj.

Den århusianske sexshop Wink Wink, der fra Nørrebrogade sælger sexlegetøj på nettet, oplever gyldne tider. Det halvkedelige sommervejr betyder åbenbart, at danskerne trækker indendøre for at fornøje og forlyste sig. Salget af sexlegetøj i juni var 17 procent større end samme måned sidste år.

»Sidste år havde vi et fald i sommer-omsætningen, fordi rigtig mange danskere var mere ude at boltre sig. Sommermånederne er normalt lavsæson indenfor branchen med sexlegetøj. Men vi har aldrig haft mere travlt i juli måned og vi har været nødt til at udskyde sommerferien. Vi tror, det er det dårlige vejr, som betyder at danskerne er mere indenfor - og det udløser et øget salg af sexlegetøj,« siger indehaver Kristoffer Hjerrild.

På winkwink.dk steg omsætningen helt præcis med 17 procent i juni - og juli ser ud til at følge trop.

Singler var tidligere de store købere af sexlegetøj, fortæller Kristoffer Hjerrild.

»Det ændrede sig i 2015. Flere par kom på banen. Det skyldtes især filmatiseringen af bestselleren »Fifty Shades Of Grey«. Især har det været mere populært i juni og juli måned, hvor man har oplevet at danske par har måtte søge anden inspiration nu hvor vejret er udeblevet. Hit-filmen har både skabt en stigning i salget af par sexlegetøj og bondage produkter, som er blevet et hit for flere og flere par,« fortæller Krostoffer Hjerrild.

Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Hellere vrøvl end ingen medier

Sammen med resten af samfundet står danske medier i en dyb krise. Virksomhederne tjener færre penge, og derfor sparer de naturligt nok, hvor de kan. Annoncer, som man betaler for at få i medierne, er blandt de ting, som mange virksomheder skærer fra i corona-krisen, og det efterlader desværre medierne uden en meget vigtig indtægtskilde. Derfor glæder jeg mig over, at vi i Folketinget onsdag aften i sidste uge vedtog en hjælpepakke på 180 millioner kroner til netop medierne - store som små. Vi har fra konservativ side længe presset på for sådan en målrettet hjælpepakke, så det er rigtig godt, at den endelig er kommet i hus. Nu kan medierne se frem til at få dækket en betragtelig del af tabet fra manglende annoncering. Det er vigtigt, for medierne og den frie presse er en af grundstenene i vores demokrati. I tider, hvor falske nyheder spredes på sociale medier, og hastelovgivning gennemføres og griber ind i vores allesammens hverdag, er der virkelig behov for troværdig information og dybdeborende journalistik. Det leverer mange af vores medier, og det værdsætter jeg rigtig meget – selv når jeg synes, de skriver noget vrøvl. Jeg er vokset op med lokale aviser, og tanken om, at vi en dag kunne risikere ikke at have lokale holdepunkter her i det jyske, gør mig utrolig trist. Men hjælpepakken behøver ikke at stå alene. Vi kan alle sammen gøre en forskel for at hjælpe medierne. Uanset om man tegner et abonnement eller betaler for en annonce i avisen, så er det til betydelig gavn. Og ja, det er en opfordring. For den lokale avis er med til at definere os, og hvad er byen egentligt uden?

Danmark

Liveblog: Disse børn og ansatte skal ikke i skole eller børnehave efter påske