Annonce
Sport

Aaron Rodgers er tilbage på den store scene i NFL

William Glasheen/Ritzau Scanpix
Green Bay Packers kan anført af Aaron Rodgers spille sig i Super Bowl natten til mandag.

Aaron Rodgers har af mange været regnet som en af NFL's største profiler, siden han overtog rollen som quarterback for Green Bay Packers fra Brett Favre i 2008.

I februar 2011 nåede han karrierens foreløbige højdepunkt, da han førte Packers til sejr over Pittsburgh Steelers i Super Bowl, men siden har han ikke stået i den største finale inden for amerikansk fodbold.

Det får han chancen for i år.

Natten til mandag dansk tid skal han og Green Bay Packers dyste om den ene billet til årets Super Bowl, der spilles natten til 3. februar.

Modstanderen i NFC-finalen, der svarer til semifinalen i NFL, er San Francisco 49'ers, der gennem hele sæsonen har været blandt de bedste hold i ligaen.

Det fik Packers selv at mærke, da holdet blev banket 8-37 på udebane tidligere på sæsonen.

- Når man spiller mod dem, indser man, hvor gode de er, sagde Aaron Rodgers ifølge NBC Sports tidligere på ugen.

- Dengang var de to sejre foran os og havde den indbyrdes fordel. Jeg regnede ud, at hvis vi kom ind i en stime, ville vi nok ende med at skulle besejre dem på et tidspunkt. Og se nu bare her. Nu er vi her og skal vinde for at komme i Super Bowl, lød det fra quarterbacken.

I grundspillet nåede Aaron Rodgers lige nøjagtig op på den gode side af 4000 yards, da han kastede for 4002 yards, 26 touchdowns og 4 interceptions.

Hans yndlingsmål var wide receiveren Davante Adams, som greb for 997 yards og 5 touchdowns. Adams er klar over, at han får en nøglerolle igen i NFC-finalen.

- Jeg forsøger bare at tage ansvar på mig og løbe mig fri, så han (Rodgers, red.) har et godt sted at kaste bolden hen.

- Jeg kan kun blive så fri, som jeg nu kan, så jeg kan ikke være superhelt. Men jeg gør alt, hvad jeg kan, sagde han ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Selv om San Francisco 49'ers bankede Green Bay Packers stort tidligere på sæsonen, tager 49'ers' cheftræner, Kyle Shanahan, intet for givet.

- De havde bare én dårlig kamp, forklarede han onsdag ifølge Reuters.

- De har været et robust hold offensivt og defensivt hele året og været gode til ikke at smide bolden væk. I forsvaret har de været gode til at holde modstanderne fra at score, sagde han.

Kampen mellem San Francisco 49'ers og Green Bay Packers fløjtes i gang klokken 00.40 natten til mandag. Søndag aften klokken 21.05 mødes Kansas City Chiefs og Tennessee Titans i den anden semifinale.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce