Annonce
AGF

AGF-forsvarsspiller om playoff:- En kamp er en kamp

AGF's Jesper Juelsgård mener ikke, at playoffkampene skal gribes anderledes an end de almindelige kampe. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Ifølge Jesper Juelsgård og David Nielsen er en af nøglerne til et godt playoffspil, at kampene ikke bliver grebet anderledes an end de almindelige kampe. En anden er, at spillerne skal være sultne.

FODBOLD: AGF spillede søndag den første kamp mod AaB i det såkaldte Europa League Playoff. For et år siden havde de hvide stor succes i playoffspillet, og det håber de også at kunne have i denne sæson. Jesper Juelsgård var med for et år siden, og spillede også den første kamp i denne omgang. Han griber ikke kampene anderledes an, end han ville have gjort, hvis det var et almindeligt opgør.

- Personligt synes jeg, at en kamp er en kamp. Jeg går på banen for at holde nullet og selvfølgelig også vinde kampene, sagde forsvarsspilleren.

- Jeg synes, at vi har tacklet det rigtig godt i de seneste par uger, hvor vi har vidst, at vi skulle ud i de her kampe. Vi har trænet godt og fået noget humør ind i truppen. På den måde har vi gjort os selv klar til, at vi skulle ud og give den max gas, hvilket jeg synes, vi fik gjort i lange perioder i dag (søndag, red.). Et er, at vi holder nullet, men vi fik også et vigtigt udebanemål. Så vi er klar til returen, Jesper Juelsgård.

AGFs træner, David Nielsen, mener, at forårskampene i år er anderledes end de var, da holdet fra Fredensvang sidste sæson spillede playoff.

- Sidste år havde vi en anden rytme i tingene. Vi kom ind på et tidspunkt, hvor vi havde været langt nede og stille og roligt fik bygget det op. Jeg synes, vi har haft et meget mere jævnt forår nu. Og det var godt at se, at vi havde den her sult til at gå dybt i de her playoffkampe. Den så vi i dag (søndag, red.), og den skal vi også se næste gang, sagde David Nielsen.

- Vi skal jo videre. Vi skal sørge for at være klar, så nu handler det for os om at være klar. Det var et fint resultat for os i dag (søndag, red.). Nu kan vi spille returkampen, uden at tage højde for, at vi har spillet i dag (søndag, red.). Det er vigtigt, at man ikke taber den første kamp, sagde David Nielsen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce