Annonce
Aarhus

AGF-ikon laver Aarhus-burger: Når De Hviie vinder er det halv pris

Martin Jørgensen og Cock’s & Cows præsenterer Aarhusburgeren. Fotos: Pressefoto og Henning Bagger/Scanpix
Cock’s & Cows og Martin Jørgensen er klar med et burger-samarbejde, som skal samle byen omkring Cock’s & Cows’ restaurant på Åboulevarden. Sammen med den nye Aarhus-burger vækkes tidligere bonuskampagner til live i ny form, når burgerens pris fastsættes ud fra AGF’s præstationer på banen.

AARHUS: Cock’s & Cows på Åboulevarden i Aarhus har netop introduceret en såkaldt Aarhus-burger. Aarhusburgeren er lavet i samarbejde med AGF-ikonet Martin Jørgensen.

Den tidligere landsholdsspiller, udlandsprof og ikke mindst mangeårige AGF-spiller, har været med til at udvikle og sammensætte Aarhusburgeren, selvom det ifølge ham selv tog lidt tid, før han var overbevist om idéen.

- Jeg vil ikke sige, at jeg slog til med det samme. Det var vigtigt for mig, at det ikke bare var et reklamefremstød, for så var jeg ikke gået med. Efter at have talt med Lasse over flere omgange, stod det klart, at Cock’s & Cows stod med et reelt ønske om at samle byen og give noget til Aarhus, og det vil jeg gerne stille mig bag. Og så har det været sjovt at udvikle burgeren, som jeg i al beskedenhed synes er vellykket, forklarer Martin Jørgensen.

Hans aftryk på burgeren, som er lavet med oksebøf, parmaskinke, parmesan, tomatsauce, pesto og rucola, lader sig heller ikke fornægte.

- Det er Italien møder Aarhus.

Annonce
Burgeren bliver solgt til halv pris, når AGF vinder. Pressefoto

Vil give noget til byen

Cock’s & Cows har serveret deres burgere i Aarhus siden marts i år, og kalder selv restauranten for et ret nyt bekendtskab for mange århusianere.

Ifølge Lasse Wiwe, som er partner hos Cock’s & Cows, er Aarhusburgeren et forsøge at samle byen og gøre restauranten til en fælles oase.

- Vi er da godt klar over, at det her er et ambitiøst projekt, men vi er her ikke bare for at drive en forretning. Vi vil give noget til byen og være en del af lokalsamfundet, og det her er vores måde at gøre det på, siger Lasse Wiwe.

- Det, at vi har fået Martin med i projektet, siger mig, at vi har fat i noget helt rigtigt. Han er Aarhus ind til benet, og sammen tror jeg på, vi kan samle byen.

AGF-succes giver billigere burgere

Tilbage i 1980'erne var der penge at spare på benzinen, når AGF lavede mål. For hver AGF-scoring faldt prisen hos OK med 25 øre, hvilket ved flere lejligheder betød kø foran tankstationerne.

En lignende kampagne sørgede for billig øl på værtshuset Hjorten. Her faldt prisen på en øl med en krone, når AGF fandt vej til netmaskerne, hvilket efter sigende blandt andet betød enormt pres i baren, da AGF i 1982 smadrede Vejle Boldklub med 7-1.

Med Aarhus-burgeren er Cock’s & Cows er klar med en lignende kampagne - nemlig ”Kasser gir Burger”.

Burgeren kan - uanset antal mål - altid nydes til halv pris når AGF vinder, både på selve kampdagen og dagen efter. I tilfælde af uafgjort eller nederlag, skæres 10 procent af prisen på Aarhusburgeren, for hvert mål AGF scorer.

- Det er en sjov måde at give en lille gave til folk i Aarhus, og vi glæder os til at lancere første gang omkring hjemmekampen mod Sønderjyske 10. november, siger Lasse Wiwe.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Islændinge pillede brodden af Århus

Leder For abonnenter

Parkering i Skejby: Gylden mulighed for at få parkering til at fungere

En arbejdsplads med næsten 9.734 medarbejdere samlet på et areal, der svarer til cirka 500 parcelhusgrunde. Det er ikke svært at forestille sig, at det vil give problemer på mange forskellige områder. Men når det drejer sig om selve en af grundpillerne i vores velfærdssamfund; nemlig et sygehus, så tillader vi faktisk ikke, at der er alt for mange problemer. Så forventer vi - alle vi skatteborgere - at tingene bare kører efter en snor, der hverken knækker eller flosser det mindste. Men sådan er det selvfølgelig ikke i virkelighedens verden og slet ikke, når sygehuset er Aarhus Universitetshospital, der siden den tankemæssige fødsel har oplevet at få fjernet millioner og atter millioner af kroner, så det har meget svært ved at leve op til betegnelsen et supersygehus. Aarhus Universitetshospital er ét af de absolut bedste sygehuse i Danmark med nogle af de absolut bedste indenfor deres fag og specialer. Ingen tvivl om det. Men de senere år har Aarhus Universitetshospital fået et ry for også at være mangelfuldt og problemfyldt. Ikke på grund af personalet, men på grund af en økonomi og nogle økonomiske krav fra stat, der gør, at der alt for ofte har været sparerunder, nedskæringer og omorganiseringer. Samtidig har hospitalet kæmpet for at blive færdigbygget med de forsinkelser og fejl, som - desværre - alt for ofte er på store byggerier i Danmark. Nu står sygehuset færdigbygget, men der er stadig mulighed for forbedringer. Især på parkeringsområdet, som vi beskrev i mandagsudgaven af Århus Stiftstidende. Det har sygehusets ledelse, Region Midtjylland og Aarhus Kommune endelig erkendt og har derfor bedt konsulentvirksomheden Cowi om at udtænke noget bedre og langt mere funktionelt end det eksisterende. Som en - heldigvis - sjælden bruger af Aarhus Universitetshospital er det ikke svært at pege på skiltningen, som et forbedringspunkt. Ikke så meget antallet af skilte, mere størrelse og selve indholdet. Som ansat ved man godt, hvor man skal hen. Som indlagt er det mere eller mindre ligegyldigt, da andre oftest afleverer én. Som pårørende og gæst er man straks mere udfordret. Men hospitalet er førdigbygget og parkeringspladserne er lavet, så nu kan Cowi studere det adfærdsmønster, vi bilister har, når vi ankommer til et sygehus. Cowi har alle muligheder for at lave en analyse, der helt ned til de enkelte pladser kan optimere det for både ansatte og pårørende, så begge grupper får optimale parkeringsforhold tæt på supersygehuset. Alt andet vil være ærgerligt.

Annonce