Annonce
AGF

AGF slår fast: - Jens Stage er ikke til salg

Jens Stage. Arkivfoto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Peter Christiansen har ikke meget til overs for den belgiske klub Zulte Waregem, der har forsøgt at købe Jens Stage. Står det til sportschefen, bliver både Stage og Mustafa Amini i Aarhus.

FODBOLD: Jens Stages præstationer det seneste år har skabt opmærksomhed om U21-landsholdsspillerens navn i udlandet.

Konkret har den belgiske klub Zulte Waregem budt på AGFs midtbanespiller. Ifølge rygtebørsen omkring én million euro, små otte millioner danske kroner.

Men AGF vil ikke sælge. Det slår sportschef Peter Christiansen fast mandag.

- Det er alt for lidt. Jeg vil næsten sige det sådan her; han er ikke til salg!

Hvorfor er han ikke til salg?

- Det handler om, at vi vil bygge et ordentligt fodboldhold op. Så hvis der er nogen, der skal have vores bedste spillere, så er det på et andet niveau end dét, som nogen hidtil har vist sig at ville betale. Vi vil bygge et ordentligt fodboldhold op, og det er han en vigtig del af, siger Peter Christiansen.

Jens Stage har udtalt til B.T., at han har brugt noget af sin ferie på at overveje de her ting. Er der nogen grund til det, når han ikke er til salg?

- Ja, det må være hårdt at skulle spekulere på det i sin ferie, svarer Peter Christiansen med et smil og følger op:

- Nej, selvfølgelig har han brugt sin ferie på at spekulere på det. Det er helt normalt. Men jeg har for store forventninger til, at Jens Stage godt kan håndtere den slags, end at der skal laves en overskift om, at han ikke kan sove om natten.

I samme boldgade håber sportschefen at beholde Mustafa Amini, der ellers har været rygtet væk fra klubben denne sommer:

- For Amini gælder nøjagtig det samme som for Jens Stage. Han er en del af opbygningen af det her fodboldhold og han er også en af de spillere, vi vil holde fast i.

Men i modsætning til Jens Stage udløber hans kontrakt om et år, i så fald skal I jo tegne en ny med ham?

- Ja, det er en mulighed. Det kunne være rigtig dejligt hvis han vil det, siger Peter Christiansen.

Annonce

- Håbløse belgiere

AGFs sportschef er ikke imponeret af forløbet, hvor den belgiske klub Zulte Waregem har forsøgt at presse AGF til at sælge Jens Stage.

Ifølge B.T. har klubbens direktør Eddy Cordier haft et møde med AGF. Senere har han rejst til Aarhus uforløst, men den udlægning kan Peter Christiansen ikke helt genkende.

- Jeg har aldrig talt med ham face-to-face, så den oplysning B.T. har kan jeg afkræfte. Jeg ved ikke hvilket agentfirma, de har deres informationer fra. Men det er en lodret løgn. Jeg har ikke haft et direkte møde med Eddy Cordier (klubdirektør, red.).

- Jeg har oplyst dem om, at vi ikke kunne de dage, fordi vi var på et bestyrelsesseminar. Og at der ikke var nogen grund til, at de kom for de peanuts - de penge - de havde smidt i puljen. Ud fra det var der ikke noget grundlag til at tage en snak.

- Jeg må sige, at det er en dybt uprofessionel og latterlig tilgang at komme herop, når de havde fået at vide i god tid, at vi ikke havde mulighed for et møde. Det er håbløst, mener Peter Christiansen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffede

Læserbrev

Læserbrev: Jeg vil kæmpe med næb og klør, for at Aarhus aldrig får mere letbane

Helge Bay skriver 7. februar i et læserbrev, at letbanen er på vej til at blive en succes. Jeg spørger: Hvor? Letbanen er en katastrofe og en århushistorie af dimensioner. Og den bliver ikke en mindre katastrofe fremover. I Aarhus afskaffede man sporvognen i 1971. Faktisk havde man allerede nedlagt den første sporvogn, der var i drift fra 1884-1895. Hvorfor vil man ikke lære af sine fejl? Letbanen er et prestigeprojekt, som på ingen måde er designet til den trafik, som Aarhus har, og Aarhus får i fremtiden. Letbanen/sporvognen gav mening for 50 år siden, og før det, da færre havde biler, og færre mennesker boede her. Men Aarhus er en vikingeby. Byen er bygget op om, at gaderne skal være smalle, fordi man ikke havde brug for mere plads, da der var hestevogne til. Letbanen fejler også, ved at den overhovedet ikke fragter det antal passagerer, man havde forventet. Hvorfor? Fordi, som undersøgelserne også sagde, inden man byggede den, så flytter den under én procent af bilister over i kollektiv trafik. Til gengæld har letbanen været en direkte årsag til lukning af utallige busruter i de små byer og forstæder i Aarhus og opland. Derudover glemmer Helge Bay fuldstændig finansieringen. Hvem skal betale? Inden den første centimeter af letbanens etape 2 er lagt, koster det mindst 655 millioner kroner til omlægning af varmerør mm. Det kan man få rigtig mange busser for. Det smarte ved busser er også, at man kan flytte ruten, så den giver mening. Og så er de betydeligt nemmere at sætte i drift. Letbanen fylder alt for meget. Hvorfor skal den køre igennem det mest trafikerede kryds i Aarhus - krydset Nørreport/Kystvejen? Herfra kommer bilister fra færgen, Randersvej, Kystvejen og den nordlige del af Aarhus, samt fra midtbyen. Og så også en letbane? Det er helt tabt. Hvordan Helge Bay kalder en sporvogn for en "ny trafikløsning", er mig også en kæmpe gåde. Som sagt nedlagde vi den i 1971. Og så køber jeg ikke argumentet med, at det er den eneste CO2-neutrale løsning. Så vidt jeg ved, findes der også elektriske busser. Alt det her gør, at letbanen skal droppes. Og så har jeg hverken nævnt problemerne med frosten, eller den evige udskydelse af åbningsdatoen. Letbanen er gammel vin på nye flasker. Vi har prøvet det før og lagde sporvognene ned af en årsag. Forhåbentlig er der kun få mennesker, der ønsker at ødsle pengene væk på et så udueligt projekt.

AGF

Efter aflysning i Superligaen: AGF besejrede AaB i træningskamp

Danmark For abonnenter

Tusindvis af borgere betaler allerede mere end gennemsnittet: Nu risikerer de højere skat efter udligningslussing

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce