Anmeldelse: Tango slipper livsglæden løs

Tag med på en rejse over Atlanten til Buenos Aires i fodsporene på en dansk udvandrer, der giver livsglæden vinger gennem tangoen. Alejandro Sancho (tv) og Lars Dammark er på scenen i "Tango", der begejstrer avisens anmelder. PR-foto: Teater O
Hold dig langt væk fra dem, som foragter livslyst og udlev dine drømme, uanset om de går på tværs af gældende normer og herskende skik og brug. Ellers slukkes lyset i dine øjne. Det er det skønne budskab om frisættelse af passion og lidenskab, som forestillingen ”Tango” fylder sit publikum med.

Alle tiders jul med pressefotograferne

Parkering på fiskerihavnen. Er vi blot en stime gubbier i akvariet?

Det forekommer mig ret bizart, at to rådmænd offentligt diskuterer, hvem der mon er skyldig i den ene fejl efter den anden, samtidig med at vi borgere blot ser på cirkusset. Det var i ingens interesse, at parkeringsforholdene blev ændret på Fiskerihavnen. Men af en eller anden finurlig bureaukratisk grund ændrede man det uden argumentatorisk grund. Vi så det også med projekt Aarhus Folkepark, hvor der heldigvis blev oprettet borgergrupper mod indgriben i vores grønne områder. Burde det overhovedet være nødvendigt at oprette protestgrupper? Burde borgerdemokrati/-inddragelse ikke være en ren selvfølge? Heldigvis landede Lind Invest og Salling Fondene lidt ro på bølgen i akvariet. Men også her går det stærkt, og før vi fik set os om, hed projektet pludselig Kongelunden. Jo, demokratiets vej i akvariet vil ingen ende tage. Gubbierne svømmer konstant rundt og følger bare strømmen af fodringen fra oven. Det er, som om byrådets aktører i akvariet helt har glemt, at de er medaktører og skal varetage miljøet i vandet til gavn for alle. Det kunne være ønskeligt, at man lyttede noget mere til borgerne og stillede dem overfor flere valg, så det ganske enkelt var flertallet, der havde en sidste stemme, i forhold til om det skal være den ene eller den andens byudviklers forslag, der bliver realiseret i de forskellige enormt store projekter, der skal udvikle byen. Vi skal alle være her, og vi skal alle behandles med respekt.

Efter 15 timer: Stadig ingen spor af forældre til efterladte småbørn