Annonce
Livsstil

Bedst til prisen: Jabra Elite Active 65t har god lyd og masser af funktioner

Jabra Elite Active 65t er produceret i København, og de danske øretelefoner er - i vores optik - noget flottere at se på end Apple Airpods, der er i samme prisleje. Vigtigere endnu: de lyder langt bedre og har bedre funktionalitet. Pr-foto

Danske Jabras Elite Active 65t er til prisen de bedste "true wireless" øretelefoner, vi har prøvet. Du kan få bedre lyd, men når det kommer til funktionalitet, såsom noise cancelation, mikrofoner, stemmeaktivering mm., er det nogle af de bedste, vi har prøvet - og til prisen, små 1500 kr., er de en klar vinder.

Lad os først se nærmere på de basale funktioner, nemlig daglig brug, lyd og fit.

Elite Active 65t kommer med ekstra earbuds og en opbevaringskasse, der også fungerer som oplader. Den lades via mikro-usb og ikke USB-C, som ellers er ved at blive standard. Øretelefonerne kan bruges i fem timer på en opladning, og der er to ekstra i æsken. Er de løbet helt tør, kan du på bare 15 minutter lade dem op til halvanden times ekstra brug. Det er en rigtig lækker feature, hvis de mister strømmen på et kritisk tidspunkt.

Jeg fik via de medfølgende earbuds et rigtig tæt fit i mine ører, og det er nødvendigt for at få den aktive støjreduktion til at virke - og for at give den optimale basgengivelse, når du lytter til musik. Støjreduktionen er ganske effektiv og den feature trækker op, uden at det for mig er en afgørende feature, da andre øretelefoner uden støjreduktion også formår at lukke anden lyd ude, hvis man vælger de rigtige earbuds. Her er det værd at bemærke, at Elite Active 65t har et meget tæt fit, som måske ikke er for alle - personligt synes jeg, at de sad tæt men godt, også under længere cykelture og træningspas. Elite Active 65t er nemlig velegnet til sport, da de afviser sved, støv og sågar vand efter IP56-standard. De har desuden indbygget bevægelsessensorer, som kan hjælpe med at tracke din træning - men her foretrækker jeg altså stadig en "gammeldags" tracker om håndleddet.

Annonce

Om anmeldelsen

Produkterne vi anmelder i Jysk Fynske Medier er udlånt af virksomheden bag produktet.Vi tester og anmelder altid objektivt, uden virksomheden har indflydelse på processen eller den færdige anmeldelse.

Den medfølgende opbevaringsæske fungerer som oplader. Den benytter mikro-usb isf. USB-C, som ellers er ved at være standard, men den gør et godt job. Der er fem timers batteri i øretelefoner, 10 timer ekstra i æsken, og på bare 15 minutter, kan du lade op til halvanden times ekstra brug. Pr-foto

Pakket med funktioner

Jabras øretelefoner gør en dyd ud af at kunne det hele, og det er de faktisk lykkedes med.

Elite Active 65t benytter bluetooth 5.0, der sikrer optimal forbindelse, der er hele to mikrofoner i hver enhed - altså fire i alt, som giver en rigtig god stemmegengivelse under opkald. Og så er mikrofonerne handy, når du skal bruge stemmestyring. Øretelefonerne understøtter nemlig både Siri, Alexa og Google Assistent - selvfølgelig afhængig af hvilken mobil, du kombinerer dem med. De kræver imidlertid, at du trykker på en knap på øretelefonen for at aktivere dem, og det er lidt ærgerligt, at de ikke altid lytter - det kunne være praktisk. Men det virker udmærket, når først du trykker.

Generelt kan du styre alt direkte fra øretelefonerne, og du har kun brug for den medfølgende app, hvis du skal tracke dine øretelefoner eller bruge den særlige equaliser. Funktionaliteten af knapperne er gennemtænkt og fyldestgørende, men jeg blev overrasket over, at man skal trykke øretelefonerne ind mod øregangen, når man bruger knapperne. Her havde jeg foretrukket, at knapperne sad oven på øretelefonerne, da det let kan virke indvaderende, når man skal trykke ind mod øregangen.

Knappernes placering er dog eneste ridse i lakken på Elite Active 65t, der til prisen er de bedste "true wireless" øretelefoner, vi har testet. Vi har under testen set Elite Active 65t til 1.299 kr., og til den pris får du langt mere lyd og funktionalitet for pengene, end hvis du fx vælger Apple Airpods, og designet - som selvfølgelig er en smagsag - er også pænere. Hvis du flotter dig og er villig til at lægge næsten det dobbelte, kan du hos Master & Dynamics, B&O og Bose få bedre lyd - men Elite Active 65t er bedst til prisen.

Pris og tilgængelighed: Sælges i butikker og online, set til 1.299 kr.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

AGF

Efter aflysning i Superligaen: AGF besejrede AaB i træningskamp

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce