Annonce
Aarhus

Blev træt af klumper og smagen af kemi: Nu sælger to unge århusianere deres eget proteinpulver i tonsvis

Mohammed Ghassan og Niclas Adelørn må selv pakke deres proteinpulver, når det skal sendes ud til kunderne, og de får heller ikke løn - Men sådan er iværksætteri, siger de. Foto: Jens Thaysen.
Vejen til succes i proteinpulverbranchen er at udvikle et produkt, man selv kan få ned, for så kan andre også godt lide smagen.

RISSKOV: I et lagerum hos Boxit i Risskov drømmer de to århusianske iværksættere sig væk fra de papkasser, de pakker med deres selvudviklede proteinpulver, Goldfit.

Mohammed Ghassan og Niclas Adelørn drømmer om et internationalt marked, hvor de ikke selv skal slæbe på papkasser, men jonglere rundt med skibscontainere fyldt med chokolade, vanilje og jordbærsmagende Goldfit.

Proteinpulver er noget, som mange professionelle atleter - og teenagere med hang til større muskler i en fart - drikker i spandevis.

Annonce

- Vi sælger på nettet og via influencere og ambassadører i fitnessverdenen. Og så har vi kontakter både til Dubai og i Kina. Danske produkter er i høj kurs derude, men det tager flere år at komme ind på markedet, så det gælder bare om at komme i gang, siger Mohammed Ghassan.

Træk af klumper og kemisk smag

De to unge fyre ser selv ud til at have musklere nok til at løfte - om ikke en skibscontainer, så en helt masse jern, og det er faktisk også sådan idéen til Goldfit opstod.

Mohammed Ghassan og Niclas Adelørn var trætte af, at de proteinpulver, der var på markedet, smagte kemisk og klumpede. Så de besluttede at lave deres eget. Foto: Jens Thaysen.

Proteinpulverdrik er det nærmeste, man kommer smagen af hård træning. Men det var ikke en særlig god smag, syntes de to iværksættere.


Vi udbetaler ikke løn endnu. Alt går til virksomheden, men sådan er det jo med iværksætteri

Mohammed Ghassan, iværksætter


- Vi træner selv og var trætte af, at de produkter, der fandtes på markedet, både klumpede og smagte kemisk, fortæller Mohammed Ghassan.

Derfor gik de i gang med at udvikle deres eget produkt, der skulle være let og hurtigt at blande op med vand, som ikke klumpede – og som smagte godt.

- Alle der træner kender til den der åhh-nej-følelse, man får, når man skal drikke proteinpulver efter træningen, og man ved, den klumper hele vejen ned gennem halsen. Vores pulver klumper ikke og smager ikke kemisk, siger han.

Proteinvallen får de fra Arla, og pulveret blandes hos en ekstern virksomhed.

Der er lige kommet en ny investor, Mads Tarp Møldrup, til så de nu er tre ejere af Goldfit. De har alle fuldtidsarbejde ved siden af iværksættervirksomheden.

- Vi udbetaler ikke løn endnu. Alt går til virksomheden, men sådan er det jo med iværksætteri siger Mohammed Ghassan.

Annonce

Udsolgt - igen

Hemmeligheden er selvfølgelig en hemmelighed, men det er noget med filtreringen, der er ekstra effektiv, og det virker, hvis man spørger kunderne, der køber det i posevis.

På trods af at virksomheden kun har eksisteret siden sidste sommer, og folk ikke har kunne træne i de corona lukkede fitnesscentre, har tre unge århusianske iværksættere allerede solgt mere end et ton af pulveret.

- Vi er på vores femte batch, og nu er der igen udsolgt, så vi har bestilt mere, fortæller Mohammed Ghassan.

Og faktisk er et ton proteinpulver i følge de unge iværksættere slet ikke alverden i fitnessverdenen.

- Når først skibene sejler til Kina, er det altså helt andre mængder, vi snakker om, siger han.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce