Annonce
Aarhus

To mænd brugte falske 100-dollars sedler i 7-Eleven: Begge meldte sig efter at være blevet efterlyst

To mænd betalte med flere dages mellemrum med falske 100-dollars sedler i en 7-Eleven i Aarhus. Foto: Kacper Pempel
To mænd har med få dages mellemrum betalt med falske 100-dollars sedler i 7-Eleven på Immervad. En efterlysning hos politiet fik dog dem begge til at melde sig.

AARHUS: 7-Eleven i Immervad i Aarhus opdagede, at to mænd med godt en uges mellemrum har betalt med falske 100-dollars sedler i butikken.

Politiet valgte tirsdag at offentliggøre signalement og billeder af de to mænd, hvilket fik dem begge til at melde sig selv i løbet af tirsdagen.

Den første episode skete torsdag den 11. juli kort før kl. 06.30, hvor manden, der har meldt sig til politiet, var kommet i butikken, hvor han gik lidt rundt og lod andre kunder komme til før ham, indtil han var alene med ekspedienten.

Manden købte nogle cigaretter og betalte med/fik vekslet to 100-dollars sedler, som efterfølgende viste sig at være falske.

Den anden episode er fra søndag den 21/7 kort før kl. 14.00, hvor en mand kom ind i butikken, stillede sig bagest i køen og ventede til alle kunder var ude at butikken, før han betalte for nogle enkelte varer med en 100-dollars seddel, der også viste sig at være falsk.

OPDATERET: Østjyllands Politi skriver på Twitter, at begge de efterlyste mænd har meldt sig tirsdag. Derfor har vi fjernet billeder og beskrivelser af mændene.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

AGF

Efter aflysning i Superligaen: AGF besejrede AaB i træningskamp

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce