Annonce
Sport

Chelsea får tilladelse til at forhandle med Lampard

Tony O''brien/Ritzau Scanpix
Fodboldklubben Derby har givet tilladelse til, at Chelsea kan tale med Frank Lampard om managerstilling.

Chelseas næste manager kan meget vel hedde Frank Lampard.

London-klubben har været sat i forbindelse med den tidligere midtbanestjerne, der som aktiv var en stor profil i netop Chelsea.

Men Lampard er på kontrakt som manager i Derby, og Chelsea skal derfor bruge sidstnævntes tilladelse til at forhandle med ham.

Den har Chelsea nu fået.

- Derby County FC kan bekræfte, at klubben har givet tilladelse til, at Chelsea FC kan indgå en dialog med Frank Lampard om den ledige stilling på Stamford Bridge, skriver Derby i en udtalelse og fortsætter:

- Med opstartsfasen til næste sæson nært forestående for begge klubber er håbet, at dette vil føre til, at Chelsea hurtigt kan færdiggøre sine drøftelser.

Chelsea skal finde en ny manager, efter at Maurizio Sarri tidligere på måneden forlod klubben til fordel for de italienske mestre fra Juventus.

Lampard har stået i spidsen for Derby, siden han i maj 2018 blev ansat af klubben, der spiller i den næstbedste engelske fodboldrække, Championship.

I sin første sæson var Lampard tæt på at føre klubben til oprykning til Premier League, men holdet tabte i playoff-finalen til Aston Villa.

Lampard spillede fra 2001 til 2014 i Chelsea, hvorefter han afsluttede karrieren med ophold i Manchester City og New York City.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

112

Stor politiaktion i Aarhus og Trige: Anholdt for virksomhedsindbrud og omfattende salg af kokain

Annonce