Annoncørbetalt indhold

COVID-19 sætter nyt skarpt fokus på e-handel

Annonce

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Der er nok ingen tvivl om, at den verdensomspændende corona-virus i den grad har sat sit præg på, hvordan vi forholder sig til den hverdag, vi ellers altid har været bekendt med. Situationen er hektisk, og myndighederne såvel som det private erhvervsliv lancerer restriktioner på restriktioner.

Når det er sagt, er der også brancher og markeder, der i den grad har set en helt anden side af den frygtede COVID-19 virus. Og ser man i et sekund bort fra de frygtlige konsekvenser, virussens tilstedeværelse har haft, giver disse mulighed for helt andre og langt mere ambitiøse vækstambitioner for mange mennesker og forretninger.

Annonce

Handel online i eksplosiv vækst

De nye vækstmuligheder har i særdeleshed vist sig fra en helt anden side, når det kommer til online handel, hvor man i den grad må sige, at både vækst- og ekspansionsmuligheder har fået en helt anden dimension. Også selvom det globale forbrug er faldet markant.

Den stigende tendens til, at e-handel for alvor har taget endnu mere fat, skyldes uden tvivl, at det for mange er mere komfortabelt at handle online i en tid, hvor smitterisikoen er steget. Og helt logisk giver det også rigtig god mening, at forbrugeren vælger at handle online frem for i de fysiske butikker.

Men der er også andre brancher og industrier, der for alvor har set en eksistensberettigelse online, nu når den fysiske butikstilstedeværelse er blevet begrænset, som det nu engang er. Og det betyder konkret, at man også i langt højere grad ser atypiske produkter til salg på nettet.

Et godt eksempel på dette er salget af dagligvarer, der dog er vækstende, men som har set et helt andet vækstpotentiale gennem COVID-19. Og hele ideen om at købe dagligvarer online giver forbrugeren indblik i, hvordan man faktisk kan handle, uden at man behøver gå ned i en fysisk butik

Annonce

Digitale markedsføringsbureauer i progressiv vækst

Spørger man de digitale markedsføringskonsulenter og search marketing-bureauer, er konklusionen da også, at væksten i e-handel er kommet for at blive. Og efterspørgslen efter konsulenter, der kan hjælpe butikkerne med at oprette en online tilstedeværelse er i aggressiv vækst.

Den voksende efterspørgsel har også medført, at mange af de danske konsulenthuse med fokus på digital fremdrift har været nødsaget til at opruste på medarbejderfronten og måske endda øge deres kapacitet. Og det er en udvikling, der i den grad giver hele COVID-19 situationen en helt anden dimension – og som giver både jobsøgende nogle helt nye muligheder.

Om den progressive vækst i branchen for digitale konsulenter fortsætter er svært at spå om. Men for mange har det været en speciel situation, der har givet butikkerne blod på tanden, og som i den grad også medfører, at man som selvstændig erhvervsdrivende er nødt til at revurdere sin forretningsmodel. Og selvom det virker pragmatisk, er det ifølge eksperterne måske ikke helt så dumt endda.

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.