Annoncørbetalt indhold

Derfor bør du planlægge et teambuilding-event

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

En god arbejdsplads afhænger af mange elementer. Der er dog bred enighed om, at et kollegaskab med blandt andet sammenhold, god stemning og åben kommunikation står øverst på listen over, hvordan man får følelsen af at arbejde på en god arbejdsplads.


Annonce

De elementer kommer dog ikke af ingenting, og en måde at fremme dem på er at sende en afdeling, enkelte teams eller hele virksomheden på teambuilding. Der er mange fordele ved teambuilding, men det er også vigtigt at vælge det helt rigtige til din virksomheds behov. Teambuilding hos woa.dk er fleksibelt og skræddersyet til din virksomhed og dine medarbejdere – hvad enten I har lyst til en fysisk aktiv konkurrence eller et hyggeligt madlavningskursus.


Er du i tvivl om, om det er noget for dine medarbejdere, kan du læse med nedenunder, hvor vi kigger på nogle af de mange fordele, der er ved et teambuilding-event.

Skaber relationer mellem afdelinger og teams

Alle virksomheder er forskellige, når det kommer til den interne struktur. Fælles for de fleste er dog, at der er en vis opdeling – små teams, store afdelinger og endda skiftehold kan skabe en kløft mellem medarbejderne, som kan være svær at gøre mindre.


Et teambuilding-event gør det muligt at blande medarbejderne på kryds og tværs, så de kommer ud over deres daglige omgangskreds og lærer nogle nye at kende. Det er selvfølgelig også muligt at få teams eller afdelinger til at konkurrere mod hinanden, men blandede hold bringer nogle helt andre fordele på banen.

Fremmer det sociale på arbejdspladsen

Teambuilding handler frem for alt om at lave noget sammen. Det er en ideel måde at lære hinanden at kende uden for arbejdspladsen og arbejdsdagens fastsatte mønstre og rutiner. Når vi føler os komfortable blandt andre og har nogen at tale med på en personlig og afslappet måde, bliver vi også gladere, når vi er på arbejde – og det er bestemt en fordel for effektiviteten.


Det kommer ikke nødvendigvis af sig selv, hvis vi kun mødes uden en arbejdsrelateret grund ved kaffemaskinen eller til frokost, og her er teambuilding den ideelle måde at booste det sociale mellem kollegaer.

Træner samarbejde og kommunikation

Et af nøglepunkterne for effektivitet er god kommunikation og samarbejde. I et heterogent arbejdsmiljø er det dog ikke en selvfølge, at medarbejderne er gode til at kommunikere og samarbejde effektivt – og det kan teambuilding hjælpe med. Lige meget om det er en fysisk eller strategisk aktivitet, viser det medarbejderne, hvordan de hver især griber en opgave an, og det kan vi tage med tilbage på arbejdet for at forstå, hvorfor vi gør, som vi gør, i en arbejdssituation.


Teambuilding-aktiviteter er altid lavet, så det er nødvendigt at kommunikere for at løse en opgave – og netop fordi det er i ikke-arbejdsrelaterede situationer, vi lærer at kommunikere, kan det åbne vores øjne på en anden måde, end hvis vi kun skulle finde ud af det på arbejdspladsen.


Giver noget at se frem til og snakke om

Hvis det er svært at pleje det sociale og personlige på arbejdet, er det i tiden op til et teambuilding-event nemt at få gang i snakken omkring kaffemaskinen. Glæder vi os? Skal vi forberede noget inden? Er der nogen, der har prøvet aktiviteten før? Hvor skal vi spise bagefter? Er nogen virkelig gode til aktiviteten? Det er lige meget, om det handler om vejrudsigten, aktiviteten eller hvad der skal ske bagefter – det er noget, alle kan se frem til, og det er en samtalestarter om noget fælles, som alle er engageret i.


Styrker engagement og morale

Nogle gange handler det ikke kun om, hvad der skal ske, men at der skal ske noget. Det er medarbejderpleje i højeste grad: Der bliver værnet om medarbejderne, tænkt over deres sociale velvære og brugt både tid og penge på at gøre noget, der gavner dem.


Samtidig er teambuilding sjovt, styrker holdånden og giver anledning til fejring – og opbakning om hinanden. Med fornyet energi, sociale relationer og en sjov oplevelse i bagagen vender medarbejderne tilbage på arbejde med en forhøjet morale, som giver mere effektivitet og glæde på arbejdspladsen.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.