Annoncørbetalt indhold

Digitalt bureau vil vokse i Aarhus: Vil være nummer et

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Nok er bureauet Obsidian Digital startet i København, men stifterne er to fynboer og to vestjyder, der mødte hinanden i Aarhus. Nu har bureauet en ambition om at vokse i Aarhus, hvor at man allerede er 30 medarbejdere, men med plads til mange flere.

Digital marketing handler om at hjælpe danske og internationale virksomheder med at sælge mere både i Danmark og i udlandet. Siden 2016 er Obsidian Digital gået fra fire stiftere til mere end 150 medarbejdere med to store kontorer i København og Aarhus.

Annonce

Disciplinerne lyder på bl.a. søgemaskineoptimering, annoncering på sociale medier, annoncering i søgemaskiner og e-mail marketing. Nu melder bureauet ud, at det er en målsætning at vokse i Aarhus.

Handler om ambitioner, ikke uddannelse

“Vi ser, at vi får enormt relevante ansøgninger i Aarhus, blandt andet takket være de e-handelsrelevante uddannelser, vi ikke har tilsvarende i København” fortæller partner Halfdan Timm, der selv har gået på Aarhus Universitet, og fortsætter:

“Når vi arbejder med digital markedsføring, er det jo ligemeget, om vi sidder i København eller Aarhus, men det betyder alligevel noget at kunne være tæt på vores kunder og lægge vejen forbi, når det giver mening”.

Hos Obsidian Digital skal man ikke nødvendigvis have års erfaring med digital markedsføring. Det handler mere om ambitioner og viljen til at lære.

“Vi vil gerne oplære fremtidens marketingchefer. Hvis de gider at lægge en indsats, vil vi gerne investere ned i dem” forklarer Halfdan Timm.

Digital marketing på vej op

Digital marketing som område vokser stødt. Hvis man bruger dansk e-handel som indikation er det nærmere reglen end undtagelsen med to-cifrede vækstrater årligt.

Det er en stor fordel for nye personer, der kommer ind i branchen:

“Hvis man vil have enormt stor jobsikkerhed, meget synlig værdilevering og en fremtid, der næsten er så sikker, som noget kan være, så er digital markedsføring det rigtige at søge ind i” fortæller managing director i Aarhus Mark Yuen Christensen.

At arbejde i digital markedsføring handler om at være omstillingsparat til nye platforme. For år tilbage var Facebook og Instagram de dominerende platforme, men i dag skal virksomheder huske også at være tilstede på Snapchat, TikTok, Pinterest og Reddit - alt sammen noget, Obsidian Digital hjælper dem med.

Vi hjælper E-commerce, B2B og offentlige institutioner med strategi og eksekvering gennem marketingkanaler som Google, Facebook, LinkedIn, Amazon, E-mail og Lean Marketing Automation.

Tak fordi du læste vores artikel og hav en god dag.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.