Annonce
Aarhus

Patruljevogn under udrykning i færdselsuheld: Dele af letbanen var lammet i morgentrafikken

Der er gang i oprydningen efter trafikuheldet ved Stjernepladsen. Foto: Tobias Heede Niebuhr

AARHUS: En civil patruljevogn under udrykning på vej ud ad Randersvej stødte tidligere på morgenen sammen med en bil, hverefter begge biler endte på tværs af letbansporene ved Stjernepladsen.

Det oplyser pressekoordinator Janni Lundager Østjyllands Politi og Michael Borre direktør hos Aarhus Letbane til Århus Stiftstidende.

Der skete ikke alvorlige personskader i forbindelse med uheldet.

Al letbanetrafik var derfor indstillet på Aarhus Letbanes strækning mellem Aarhus H og Universitetshospitalet i Skejby.

Ingen letbanetog var involveret i uheldet, men måtte vente på, at der blev ryddet op efter trafikuheldet, så sporet igen blev givet frit. Letbanen kom i gang med trafikken kort efter klokken 9. Passagerer må dog regne med, at der vil være forsinkelser som følge af trafikuheldet frem til klokken 10.30, oplyser Midttrafik.

Alle øvrige letbanestrækninger var ikke påvirket af uheldet.

Annonce
Fredag morgen kørte der ingen tog ad den indre strækning mod Universitetshospitalet. Fotoravn
Aflysninger og forsinkelser på letbanen efter trafikuheld. Fotoravn
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce