Annonce
Erhverv

Føtex og Bilka laver deres eget Salling-brand

Salling-navnet skal være med til at gøre Salling Group endnu mere kendt og slagkraftigt, når en ny serie varer med 6000 numre under hatten lanceres med Sallings navn i Føtex og Bilka. PR-foto
6.000 forskellige varer samles i Føtex og Bilka under et fælles label og navn, Salling, efter grundlæggerne Ferdinand og Herman Salling.

AARHUS: En stor del af varerne i Føtex og Bilka får nyt navn.

Den nye serie skal sælges under navnet Salling, som hentyder til Ferdinand Salling, der i 1906 åbnede Salling på Strøget i Aarhus, og sønnen Herman Salling, der skabte Danmarks største dagligvarekæde.

Det nye label, som det hedder på nudansk, bliver lanceret i supermarkedskæderne Føtex og Bilka næste år.

Salling Group opererer i dag med labels som Budget, Levevis, Vores og Princip, mens Coop er kendt for blandt andet Änglamark, Minirisk og Xtra. I England og USA har det i årtier været helt gængs, at de store supermarkedskæder sælger produkter med eget navn.

Trenden har også vundet indpas i Danmark, og nu skal ikke færre end 6.000 dagligvarer have eget Salling-navn i Føtex og Bilka. Administrerende direktør i Salling Group, Per Bank, har i mange været direktør i netop engelske og amerikanske supermarkedskæder, og ifølge Dansk Handelsblad skal navneskiftet sidste år fra Dansk Supermarked til Salling Group, der har hovedkvarter i Aarslev vest for Aarhus, nu udnyttes.

Et label er typisk varer, som er produceret af en velkendt producent, men som laver en linje ved siden af sit eget mærkevare, som Salling Group så kan bruge til at sætte sin egen etikette på. Og i det her tilfælde skal navnet Salling altså sælge varen med sin egen linje næste år.

Annonce

Grundlæggers navn er stærkt brand

Stiften.dk har spurgt pressemedarbejder Kasper Reggelsen, Salling Group, hvor langt arbejdet med det nye label er.

- Vi ser en stigende efterspørgsel efter vores Private Label-serier, og vi har gennem de senere år – i samarbejde med vores leverandører – udviklet stærke varianter og produkter, kunderne har taget rigtig godt i mod. Det arbejder fortsætter og intensiverer vi, siger Kasper Reggelsen.

- Vi er endnu på et tidligt stadie, og der kan komme ændringer, men vi arbejder på en ny serie, der vil samle en lang række produkter på tværs af Føtex og Bilka under Salling-navnet med klar reference til vores grundlægger, Herman Salling, og ejere i Salling Fondene, siger Reggelsen.

Annonce
Forsiden netop nu
Annonce