Annoncørbetalt indhold

Find den gode balance mellem pauser, afslapning og arbejde

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det er ikke nemt at få en hverdag til at fungere, når landet er ramt af en global pandemi. Mulighederne for den enkelte er stærkt begrænset, og meget af den hverdag, som ellers ville foregå i selskab med andre, foregår nu derhjemme alene. En af de ting, som pandemien har medført for langt de fleste, er, at vi nu skal sidde derhjemme og have fjernundervisning eller møder over Zoom. Vi har mistet turen til og fra arbejde eller skole, og derfor får vi ikke længere de skridt eller bevægelser, som vi før i tiden fik, inden vi mødte ind. Det medfører at vi automatisk kommer til at sidde mere stille, end vi ellers ville gøre. Selvom vi ikke kan lukke ned for skole og arbejde, er det også vigtigt at huske at holde pause og slappe af.


Sofaen er til at slappe af i

Det er vigtigt, at du sidder godt, når du skal sidde ved computeren i længere tid ad gangen. Derfor kan det være en god idé ikke at sidde i sengen eller i sofaen, da det sender signaler til kroppen om, at der skal ske noget andet end arbejde, nemlig at man skal slappe af eller sove. Så lad sengen og sofaen være steder, hvor du reelt set skal slappe af og lade op. Så når du skal have en pause efter en lang dag foran skærmen, så ryk dig først over i sofaen dér. Så kan du nyde at ligge i sofaen og forbinde det med afslapning og pause fra skole og arbejde.


Husk at holde gode pauser

Når man udsætter øjnene og hjernen for så meget tid foran en skærm, så er det vigtigt, at man husker at holde pauser i løbet af dagen. Derfor er det en god idé at sigte efter, at man én gang i timen rejser sig op, holder hjernen beskæftiget med noget andet og eventuelt går en lille tur og får noget frisk luft. En kort pause skal altså ikke foregå i sofaen - den må vente til, når du har fri. Du kan også gå ud og kigge dig selv i spejlet, få lidt vand i hovedet eller måske trænger huden til lidt fugt, som du nemt kan tilføre med CBD olie. Olien kan du også nemt have med dig på farten og til når du igen skal i skole eller på arbejde.


Flet gerne motion ind i den daglige agenda

Motion og frisk luft hjælper altid på at forebygge hovedpine, som kan være et negativt resultat af for meget intensiv skærmtid. Derfor kan man passende bruge en time eller to om dagen på at komme ud og bevæge sig i naturen - om morgenen eller eftermiddagen. Det giver også fornyet energi, hvilket kan give dig mere motivation til at arbejde, hvis du går ud om morgenen, eller mere til resten af den, hvis du går om eftermiddagen.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.