Annonce
Sport

Fredericia henter dramatisk point i topkamp mod Viborg

Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Efter tre mål i slutfasen endte topkampen mellem Viborg og Fredericia 2-2.

Superligabejlerne fra Viborg er stadig ubesejret efter fem spillerunder i landets næstbedste fodboldrække.

Da holdet onsdag sikrede sig det 11. point i sæsonen var det på yderst dramatisk vis i hjemmekampen mod FC Fredericia.

Opgøret endte 2-2, da FC Fredericia udlignede i det fjerde minut af tillægstiden. Tre minutter tidligere troede Viborg-spillerne, at de havde scoret sejrsmålet i topkampen, men 2-1-føringen blev smidt væk.

Viborg står noteret for 11 point efter fem kampe, mens Fredericia har ti point.

Gæsterne åbnede kampen klart bedst, og allerede efter halvandet minut fik Fredericia en friløber efter en stor fejl af Nikko Boxall. Amerikaneren Steven Enna formåede dog ikke at score.

Hjemmeholdet havde det generelt svært i kampens indledning, men fik siden arbejdet sig ind i opgøret. Det blev dog gæsterne, som tog føringen ti minutter før pausen.

Agon Mucolli modtog bolden på kanten af feltet, vendte hurtigt rundt om sig selv og trykkede bolden i kassen. Det var første gang i sæsonen, at det lykkedes en modstander at score et ligamål mod Viborg.

Det var først efter pausen, at hjemmeholdet begyndte at ligne en af oprykningsfavoritterne.

Det blev til flere gode Viborg-muligheder, men der var stadigvæk ikke scoret yderligere et kvarter før tid, da Viborgs cheftræner, Jacob Neestrup, blev bortvist, da han brokkede sig voldsomt over et manglende straffespark til Viborg.

Kort efter fik Neestrup noget at glæde sig over, da Viborg udlignede. Forsvarsspilleren Jacob Bonde var gået med frem i feltet, og han steg til vejrs og stangede udligningen i mål.

Ved indgangen til tillægstiden kom Viborg så i front, da Christian Sivebæk headede bolden på stolpen, og debutanten Alassana Jatta sendte bolden det sidste stykke ind over stregen.

Forløsningen var stor i Viborg-lejren, men det var koncentrationen ikke. Tre minutter senere fik Henry Uzochokwu reddet det ene point hjem til Fredericia, da han var hurtigst over en returbold.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

To lokale restauranter var samlet til Michelin-aften: - Vi er glade for udmærkelsen, nu går vi efter en stjerne næste år

Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffet

Annonce