Annoncørbetalt indhold

Frigiv ressourcer med automatiseret digitalt bogholderi

Annonce

Dette er sponsoreret indhold

Der er fortsat alt for meget papirnusseri i bogholderiet i mange virksomheder. Ny undersøgelse fra Randers-firma viser, hvor store besparelser der er at hente for virksomheder ved at digitalisere de sidste papirbilag og automatisere alle arbejdsgange i bogholderiet.

Selv om de fleste fakturaer i dag fremsendes digitalt pr. e-mail, er det langt fra alle virksomheder, der har fået aflivet de sidste papirbilag i deres bogholderi. Bonner for indkøb på firmakortet og mange andre småbilag, kører stadig på papir.

Papir fordyrer bilagshåndteringen

I forhold til digitale bilag som føromtalte fakturaer i PDF-format, giver de gammeldags papirbilag en hel del mere arbejde i bogholderiet. Især hvis de skal rundsendes på papir til godkendelse i firmaet.

For ikke nok med at bogholderiet skal sørge for at få bilagene hen til rette medarbejder, så de kan godkende dem dem. Bogholderen skal oftest også bruge tid på at rykke kollegaerne for en underskrift. For bilagsgodkendelse hører sjældent til de opgaver, der har topprioritet hos dem, der ikke selv arbejder i bogholderiet.

Papirbilag koster firmaer titusinder af kroner hvert år

Det betyder, at der nemt kan bruges rigtig meget tid på at få godkendt de enkelte papirbilag, ligesom bogholderiet oftest også skal bruge tid på at scanne det ind. For de fleste vedhæfter bilagene digitalt til de enkelte posteringer i regnskabsprogrammet.

Regnes den tid sammen, som bogholderi og kollegaer bruger på at godkende et bilag, kan udgiften nemt løbe op i mellem 45 og 65 kroner pr. bilag. Det viser en undersøgelse, foretaget blandt kunderne hos Randers-virksomheden bogfoering.dk.

For en almindelig mellemstor dansk virksomhed løber håndteringen af papirbilag derfor nemt op i titusinder af kroner på et år.

Manuelle arbejdsgange i bogholderiet

Endnu værre bliver det, hvis firmaet også har andre administrative arbejdsgange, som foregår manuelt på papir. Eller kører i Excel-regneark, der sendes rundt via e-mail.

Det belaster nemlig bogholderiet med unødigt dobbeltarbejde, når de indhentede oplysninger skal flyttes fra papir eller regneark og over i ERP-programmet.

Fra papir til digital bogføring

Her går Randers-firmaet ind og skaber et automatiseret digitalt bogholderi, hvor alle arbejdsgange og alle bilag kører digitalt.

De sidste papirbilag aflives ved hjælp af et særligt firmakort med tilknyttet app, der automatisk beder de ansatte om at tage et billede af papirbilaget med deres mobiltelefon. Derefter finder bilaget automatisk vej ind i regnskabet.

Tilsvarende sendes indkomne fakturaer i PDF-format til en særlig mail-adresse. Herfra sørger en digital tjeneste for at sende fakturaen til godkendelse hos de ansvarlige medarbejdere, sætte fakturaen til betaling i banken på forfaldsdatoen, og for at der oprettes et bilag i regnskabsprogrammet.

Tilsvarende automatiseres og digitaliseres alle interne arbejdsgange, så dobbeltarbejdet elimineres.

Få et bedre økonomisk overblik

Derved spares der masser af tid og ressourcer på bogføringen. Samtidig opnår virksomhedens ledelse et meget bedre økonomisk overblik. Samt får nemmere ved at styre virksomhedens cashflow.

For når hele bogholderiet er digitaliseret, tager det meget kortere tid at få godkendt bilagene og indsamlet data. Derfor er bogholderiet ikke længere nær så længe om at få opdateret regnskabet, som før bogføringen blev digitaliseret.

Så ikke alene sparer det masser af tid og mange penge. Det giver også ledelsen et bedre beslutningsgrundlag at lede virksomheden ud fra.

Så måske var det på tide, at få aflivet de sidste papirbilag i dit firma.

Dette er sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.